Utred vaccinskandalen!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Utred vaccinskandalen!.

affahilda

#26

2013-12-03 11:21

Det var så många barn och unga som drabbades av vaccinet och därför behöver Pandemrix- vaccineringen i Sverige utredas.
Sjukdomssymtomen hos de drabbade är svåra och livsvariga!

Gäst

#27

2013-12-03 12:01

Klart

Gäst

#28

2013-12-03 15:12

Det nämns inte så ofta, men även vuxna drabbades av narkolepsi efter Pandemrix vaccinationen. Det var så jag fick narkolepsi, vid 42 år.
Marianne

#29

2013-12-04 14:06

Vi fick ta den hårda vägen i våran familj. Min bror fick epilepsi av vaccinet och dog.
vet många andra som fick epilepsi, men de lever än. Dock är det många som fått sluta jobba, ge bort körkortet, glömma utbildningar och drömmar. Detta är både barn och vuxna. Så Pandemrix gav inte bara narkolepsi utan även EPILEPSI, har hittat många drabbade och anhöriga via Facebook, har en grupp där för drabbade. Ingen behöver tveka kring detta, jag har papper på att så är fallet, men inte får vi nå hjälp för det.
biverkningsdrabbad av pandemrix

#30

2013-12-05 09:53

Självklart måste de ansvariga ställas till svars i denna pandemrixskandal från att beslut fattades till dess efterföljder. Denna spruta orsakade inte bara narkolepsi hos 345 barn,utan en mängd olika neurologiska samt immunologiska reaktioner/skador. Fram med sanningen i ljuset,och ta lärdom inför nästa pandemihot! Blev själv svårt biverkningsdrabbad av detta hemska vaccin,och har kontakt med många som blev det!
Lennart Mogren
Ansvarig för denna petition

#31 Re:

2013-12-05 10:58

#30: biverkningsdrabbad av pandemrix -

Sorgligt. Petitionen får ligga kvar ett tag till så flera både drabbade och medkännande får tillfälle att skriva under.


Gäst

#32

2013-12-05 11:16

I Kanada tog myndigheterna bort 170000 doser "svineinfluensavaksinen" naer tusentals av gravide kvinnor hadde abortert.Mange gjorde det også i Finland,men gynekologiska aborter blir ikke vist i statistiken "officielt"Vad med dodsfall-myndigheterna alttid nektar en sammanhang med vaksinen!Det gjeller pengar och ansvar!

Gäst

#33

2013-12-06 15:56

Utred vaccinskandalen!
Tillräckligt med bevis finns!

Gäst

#34

2013-12-07 22:07

#18: -

Ja det varnades för det innan att tillsatserna i vaccinet kunde ge neurologiska skador.


Gäst

#35

2013-12-11 21:24

Bra

Gäst

#36

2013-12-11 21:24

Självklart ska denna skandal utredas. De skadade måste få rimlig ersättning också. Inte bara de narkolepsidrabbade utan alla andra som även fått skador/biverkningar.

Gäst

#37

2013-12-11 22:11

Det är bra om vi kan få en opartisk utredning av Detta som vi alla drabbade nu får lida för i åratal utan att få en diagnos. Jag har fortfarande klåda å eksem efter döds sprutan som jag fick den 2 November 2009. det kommer i scop olika ibland varje vecka ibland 2 ggr i månaden, Å minnet sviker å varierar hela tiden. Det kostar på psykiskt. De som är ansvariga ska ta sitt ansvar så vi drabbade kan få ersättning å upprättelse.

Gäst

#38

2013-12-11 22:14

Katastrof hur detta har skötts!! Myndigheterna har underminerat sin egen trovärdighet totalt. Skeptikerna fick googla info på nätet om risker och biverkningar för att sen stå emot hela etablissemanget och bli kallad svikare om man inte följde rekommendationerna att massvaccinera. En övertalningskampanj av inte denna värld och se nu på följderna!!!

Gäst

#39

2013-12-12 07:44

Vår son var 2,5år när han drabbades av Adem " inflammation i nervsystemet" pga pandemrix. Nu är han 6 år och har drabbades 4 ggr av denna hemska sjukdom, som slår ut hans motorik, syn mm. Vi har fått erkänt från läkemedelsförsäkringen att det är sprutan som gjort honom sjuk. Utred pandemrix, finns säkert flera som drabbats av Adem där ute..

Gäst

#40

2013-12-14 15:52

Tror vaccinet många ggr är farligare än själva sjukdomen, och att folk luras att vaccinera sig och sina barn med denna reklam som alltid är/de handlar om pengar, och de som handlar in detta är köpta / min åsikt

Gäst

#41

2013-12-18 06:49

Våran tös blev drabbad❤️fick narkolepsi:(

Gäst

#42 Re:

2013-12-18 08:46

#10: ingalill -

Hej Ingalill,

skulle gärna komma i kontakt med dig då vår dotter fick epilepsi samma dag, 5 timmar efter sprutan. Hon har också EP vid sömn.

Mattias

matte.kajak@gmail.com

Uppgiven

#43 Re:

2013-12-18 14:30

#16: Darknae -

Det är inte bara så att "man tillät", man blev, mer eller mindre, beordrad av arbetsgivare, rektorer på barnens skolor gick ut med "rekomendationer", för de var de tvugna till. Klart att varningar kommer fram i media men vem skulle man lita på media vs. landstinget... Valet då var självklart, lika självklart som att jag idag, efter 4 års hel/deltidssjukskrivning aldrig kommer att våga lita på landstinget igen.


Gäst

#44

2013-12-18 17:53

Självklart för mig att en "haverikommission" bör komma till stånd, då svininfluensavaccinet drabbat så många människor, som nu får leva med ofta svåra neurologiska sjukdomar i resten av sitt liv. Narkolepsi, ME/CFS är bara några sjukdomar som skapats av sjukvårdsmyndigheter.
affahilda

#45

2013-12-18 17:54

Självklart för mig att en "haverikommission" bör komma till stånd, då svininfluensavaccinet drabbat så många människor, som nu får leva med ofta svåra neurologiska sjukdomar i resten av sitt liv. Narkolepsi, ME/CFS är bara några sjukdomar som skapats av sjukvårdsmyndigheter.

Gäst

#46

2013-12-19 18:22

Det är en stor skandal att denna massvaccination genomfördes. Vi var många som visste detta innan det skedde men påtryckningarna från mydigheterna var så starka. Det var mycket svårt att bli hörd eller trovärdig när jag försökte att förhindra min omgivning att ta vaccination. Det fanns hot med i bilden om ni inte vaccinerar er så blir ni skyldiga till att vara en smittorisk eller att småbarn med vissa hälsosvagheter kanske skulle dö. Detta för att läkemedelsindustrin skulle tjäna miljarder. Jag hoppas verkligen att det blir en grundlig utredning av detta och att det här blir en varning att så här får det inte gå till i framtiden.

Gäst

#47

2013-12-19 21:50

Alla som råkat ut för detta Ska ha upprättelse för de de råkat ut för. De kommer att leva med de i resten av sina liv och påverkar allt de vill göra i framtiden som de kanske inte kan eller får göra. De påverkar allt från småsaker till stora saker som vi andra tar som självklarheter. <3 till alla drabbade


Gäst

#48

2013-12-22 10:47

Dags att Sverige tittar på det faktum att vaccin faktiskt inte botar sjukdomar!

Gäst

#49

2014-01-03 12:59

Jag tycker att staten, Socialstyrelsen och politikerna skall och borde föregå med gott exempel och agera på samma sätt som de gjorde i Finland,när det gäller vaccinationsskandalen mot Pandemrix! Finland har tagit sitt ansvar på ett bättre, proffsigare och humanare sätt än myndigheterna i Sverige som fortfarande försöker slingra sig från sitt ansvar och mörka fakta! Här är det segdragna, respektlösa och förödmjukande behandling av såväl de drabbade som av föräldrarna och anhöriga till de drabbade som tvingas strida om precis allt! Från vård,ersättning för dyra mediciner som de nu tvingas äta för att klara vardagen. Mediciner som är narkotikaklassade och som man ej vet hur de kommer att påverka kroppen på sikt. Det har lovats så mycket stöd och hjälp till de som drabbats, men ingenting konkret har ännu gjorts för att underlätta deras liv. Utan föräldrar och anhöriga tvingas att strida för minsta lilla sak och minsta lilla hjälp. Något som är oerhört jobbigt, frustrerande och tids och energikrävande! Finland reagerade snabbt och bemötte sina drabbade på ett bättre och värdigare sätt. De ersätter de drabbade med nästan ett dubbelt belopp än Sverige, dvs 18 milj kr under en livstid, medan Sverige har satt ett tak på 10 milj kr under en livstid och vill dessutom att de drabbade skall skriva på ett papper som ifrånsäger dem rätten att ansöka om mer ersättning senare i livet! Dessa barnen,ungdomarna och de vuxna som alltså har fått ett livslångt handikapp till följd av sprutan, i olika grad. Om de pga Narkolepsin ej kan arbeta heltid, kanske bara deltid, eller kanske inte alls. Man vet ju ingenting om hur sjukdomen utvecklar sig, om man blir bättre eller kanske sämre? 10 milj kr kan låta mycket kanske, men om man räknar lite på det, så kommer pengarna ju att vara slut vid 50 års ålder om man ej kan arbeta om man får ut en medelinkomst på ca 25 000 kr! Vad händer sen då? Jag skulle gärna vilja höra vad våra kära politiker tänker och hur de tänker att lösa detta? Om de överhuvud taget tycker att de ca 300-400 hittills kända fall som har drabbats av narkolepsi efter sprutan mot pandemrix? De kanske inte tycker att deras liv är något värda alls? De visste ju om riskerna, men nämde de inte för befolkningen. Utan bombarderade oss alla med sin skrämselpropaganda i veckor, månader! En vaccinationsskandal och en stor flopp är det vad det är, inget annat!
Mvh /Pia von Rosen

Gäst

#50

2014-01-03 23:02

Förbjud Vacciner 2014!