Avkriminalisering

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avkriminalisering.


Gäst

#301

2014-02-06 07:03

bring us weed

Gäst

#302

2014-02-06 08:36

jag tycker helt klart att avkriminalisering är något bland de bästa grejerna som hänt under de senate åren.
Om det hålls olagligt så kommer folk bara hålla på med massa annan skit som t.ex spice. som dessutom är farligt för kropp och psyke.

Gäst

#303

2014-02-06 08:38

De flesta som vill att det ska avkriminaliseras är ungdomar/unga vuxna eller sånna som har hållt på med det en väldigt lång tid.
Dom som aldrig har testat det är tvär emot.
Dom som har barn i tonåren är tvär emot det. bara för att dom tycker det är fel för sina barn.

Gäst

#304

2014-02-06 10:52

Bring us some weeeeeeed
En som tycker till bara!
Gäst

#305 Folkets/Naturens rättigheter, Inte bara få individers!

2014-02-06 12:03

ja! Skulle det vara mera rätt att ta sig ett sup och se ut som en svamp Bob i nyllet, med ett mer eller mindre odrägligt, aggressivt beteende? Hmmm! Supa levern trasig eller röka lungorna sönder med tobak bort sett från dödssiffran som dessa två saker har åstadkommit genom åren. Cannabis har väll inga döds offer vad jag vet. Givetvis är åldersgräns lämplig i alla dessa sammanhang. Men politikerna tänker väldigt konstig, inte just bara i denna frågan. Tycker mest synd om Cancer patienter!!! Tycker att detta är en bra fråga som var och en individ bör ta och fundera på! Psykopater har genom tiderna funnits hela tiden, även i parlamentet och politiken som bland vanligt folk. Vilka var det nu man ska rösta på? Va :)

Gäst

#306

2014-02-06 12:25

Legalisera skiten bara va fan

Gäst

#307

2014-02-06 15:40

Cannabis ska legiiseras

Gäst

#308

2014-02-06 23:41

Ge oss frihet ! Och sluta hjärntvätta framtida generationer !

Gäst

#309

2014-02-07 12:57

Cannabis hjälper mot min panikångest syndrom. jag slipper känna mig stressad 24/7.

Gäst

#310

2014-02-08 12:04

Avkriminalisering är på tiden
maximilian schöniken

#311 Re: Genomför en legalisering av cannabis

2014-02-09 22:10

#44: Jessica Arvidsson - Genomför en legalisering av cannabis

kan inte säga mer än att jag står precis bakom dig o tycker att du har absolut rätt i det du säger


Gäst

#312

2014-02-10 13:09

Legalize it!

Gäst

#313

2014-02-16 12:21

Hur kan det vara olagligt att röka något som växer i naturen? Finns inga dödsfall och det gör en lugn och bra!

Gäst

#314

2014-02-20 03:25


Gäst

#315

2014-02-21 07:56

Allt man väljer att göra som inte skadar andra människor borde vara lagligt. Med detta menar jag inte att de som använder droger och blir "problematiska brukare" dvs missbrukare inte skall ha vård. Men varför lägga en börda till på dessa människor som redan har en fruktansvärt jobbig situation innan? Det finns ingen logik i ett sådant resonemang. Människor som får sann information klarar ofta att styra ett bruk av en drog som är så lite beroendeframkallande fysiskt som cannabis är. Alkohol lobbyn har nog en del i detta. Många vinproducerande länder har ju redan stora finansiella problem. Om även vinexporten skulle drabba dessa genom att människor dricker mindre alkohol skulle det vara förödande för dessa länder. Jordens resurser är i princip slut för fortsatt tillväxt i ekonomin och detta förutom alla krig som världens mäktigaste land startar hela tiden kanske vi skulle bete oss mindre dömande och istället tillsammans lösa de riktigt viktiga frågorna i framtiden. Dvs våra barn vill också kunna leva vidare på en jord som inte är helt utarmad av profithunger. Ville vi i Sverige göra ngt för folkhälsan så är det trygghet människor behöver för att må bättre. Alkohol och tobaksrökning dödar folk hela tiden så jag tycker inte att politiker skall använda moral utan vetenskap när det gäller vilken drog man skall förbjuda. Jag själv som pappa till två barn svarar varför just alkohol är så farligt. Det är den mest toxiska drog som används och de flesta människor blir väldigt aggressiva av alkohol. Och sist men inte minst alkohol ligger bakom de flesta av de värsta våldsdåd som utförts i detta land. Bosse
Kjell

#316 Inget Farligt

2014-03-12 12:02

Finns inget som är farligt med cannabis.Bara gängen är farliga i Sverige som langar cannabisen är farliga.

Gäst

#317

2014-03-12 20:11

Det är förfan på tiden! När ska våra politiker förstå att det är alkohol som är giftet och inte cannabis. Man har rökt cannabis i flera tusen år utan att en enda dött av det, har något dött så har de även haft annat i kroppen. Det är OMÖJLIGT, OMÖJLIGT att dö av Cannabis. OMÖJLIGT! Den som säger annat: Läs på idiot!

Gäst

#318

2014-03-13 09:06

(y)

Gäst

#319

2014-03-30 16:19

Jag bestämmer över mitt liv och min kropp. Det har regeringen eller riksdagen inget att göra med.

Gäst

#320 Re: Alla har rätt i sina kommentarer men det är nog mer än så eller?

2014-04-05 07:05

w

#321

2014-04-23 13:11

Klart cannabis skall släppas fritt-det visar sig mer och mer att dess medecinska egenskaper är totalt outstanding-när växten hettas upp så frigörs dom heliga substanserna i sinnet-och en effekt av att vara elevated uppstår-det går aldrig att röka för mycket-effekten bara avtar-finns inga rapporterade fall av våld i samband med detta bruk-förbjud spriten i stället
Cannabisns medecinska egenskape är faktist kronan på det healande verket-detta är om ni så vill guds egen lilla fantastiska planta-avsedd att brukas av mänskligheten för att bota dom sjukdomar som big pharmacy gör enorma vinster på-det är även dom som ligger bakom kriminaliseringen från början av denna planta(smutskastningen)Dom vill absolut inte att vi skall veta sanningen-för det förlorar dom enorma summor på-Detta är ingen konspirationsteori-utan rena rama sanningen
w

#322 Re:

2014-04-23 15:05

#321: w -

Orsaken till att så många blir beroende av tyngre droger är inte cannabisens fel-utan det faktum att cannabisbruk är kriminaliserat-detta gör att dom som vill prova på måste gå till en langare-där dom direkt blir lockade att ta tyngre droger istället- eftersom dom tyngre drogerna ger större vinst till langaren-en avkriminalisering ger faktiskt mindre tunga missbrukare

Att cannabis leder till tungt missbruk är faktiskt lagstiftningens fel och statens oförmåga att sätta rätt folk med livserfarenheter-på rätt regeringsposter-hela staten genomsyras av denna oförmåga-oavsett om det gäller cannabis eller gmo-eller socialpolitiska åtgärder-eller arbetsmarknadsmässiga-hur fan kunde vi hamna i en sån coma att vi tillät detta hända?

Man kan säga att Flower Power är på väg tillbaka-denna gången utan alla dessa tunga droger

Avkrminalisera

#323 Re: Avkrminalisera

2014-05-13 15:54

#279: - De som inte vill avrkiminalisra Cannabis är de som tjänar på att det är olagligt.


Gäst

#324

2014-05-27 07:23

jag förespråkar taxering och avkriminalisering

Gäst

#325

2014-05-30 10:55

Avkriminalisera. LEGALISERA
Och, hands of staten. Behöver inget mer statsmonopol eller statlig inblandning. Jag vet bäst, vad jag vill med livet