Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!

Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar! / Uppdateringar / ÄR DU LÄKARE? Ny facebookgrupp! / Kommentarer


Gäst

#1

2017-06-13 12:04

Tack för du kämpar så! Du gör en hjälteinsats i denna kamp för ett mänskligare Sverige! Jag är inte läkare, men önskar att många ansluter i kampen!

Gäst

#2

2017-09-27 19:36

Hej
Volontärsgruppen i den kommun jag är aktiv har skickat förslag till politikerna. Det går ut på att 18 åringarna skulle kunna bo i de tomma rummen på hvb-hemmet. Där är gott om plats nu när så många har fått flytta.
Engagerade volontärer kan hjälpa till på olika sätt. Vi känner ungdomarna och kan se till att det blir kontinuitet och trygghet. Hvb-personal finns i angränsande byggnader men ska egentligen inte behöva göra något.
Jag vill inte skriva vilken ort det är eftersom ärendet ännu inte har behandlats.
Politiker har fått brev och ärendet kommer förhoppningsvis att behandlas snarast. Hoppas att få återkomma och berätta att vi är stolta över vad vi och kommunen har kunnat uträtta
Att ta tillvara tomma rum och mänskliga resurser kan vara ett mycket billigt sätt att göra stor nytta. Lätt att kopiera.



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...