Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!.


Gäst

#1

2016-10-12 21:09

Det är ur alla synpunkter horribelt att som migrationsverket nu vill göra kasta ut asylsökande afghanska ungdomar enbart för att de mitt i sina studier fyller 18 år. Omänskligt mot de drabbade, fel gentemot Afghanstan, fel gentemot det svenska samhällets investeringar i att ge dessa ungdomar en framtid.

Gäst

#2

2016-10-12 21:24

Viktigt att utvisning bara sker vid brottslighet.

Gäst

#3

2016-10-12 21:26

Viktigt att utvisning bars drabbat brottslig verksamhet.

Gäst

#4

2016-10-12 21:29

Helt inhumant och det borde vara helt otänkbart, enligt de värderingar vi säger oss ha i Sverige, att sända ungdomar tillbaka till förtryck och fattigdom och till ett land där stridigheter nu är vardag. De har kommit för att de har en önskan om utbildning och att skapa sig ett liv som de kan göra något positivt av.Vi borde stödja dessa ungdomar i deras utveckling i stället!

Gäst

#5

2016-10-12 21:46

Alla medborgare med rättskänsla måste reagera nu! Senare kan vi bara sörja vår okunnighet.!!
K.

#6 öppna åtkomst!

2016-10-12 22:09

Det går inte att följa länkarna till bloggen/hemsidan/listan eftersom den är stängd för allmänheten. 

"This blog is open to invited readers only

http://stoppautvisningarna.blogspot.com/

It doesn't look like you have been invited to read this blog. If you think this is a mistake, you might want to contact the blog author and request an invitation."

 

 


Gäst

#7

2016-10-13 06:06

Sverige behöver dessa ungdomar som vi har investerat mycket arbete och pengar i. Dom riskerar att skickas tillbaka till ett land som de inte längre har några band till, och riskerar att dö fullständigt meningslöst. Vi skämdes pga baltutlämining under 2världskriget, ska vi behöva skämmas ännu mer vid en afghanutlämning???

Gäst

#8

2016-10-13 06:25

Jag är en människa som just nu har trygghet, omtanke,kärlek och acceptans. Men vem kan garantera det i morgon? Ingen. Därför bryr jag mig om de människor som är på flykt undan förföljelser och elände. Han eller hon kunde ha varit jag, min syster, min bror, mina barn. Då hade jag också hoppats på att någon hade bryt sig om mig, om oss, att vilja skydda och öppna sin famn och säga: Var inte rädd nu är du äntligen i säkerhet!

Gäst

#9

2016-10-13 08:45

Jag skrev under därför att jag är övertygad om att ungdomarna reellt är flyktingar från omänskliga förhållanden.

Gäst

#10

2016-10-13 08:47

Därför att vi inte kan behandla ungdomar på det grymma viset! Nu fäller Migrationsverket dessutom på att flytta runt folk attan att följa de regler om hänsyn, som finns.

Gäst

#11

2016-10-13 09:26

Jag ömmar för dessa unga människor som har haft utsikter till ett hyggligt liv men som nu realistiskt ser att de går en skrämmande framtid till mötes. Jag tror också att vårt samhälle kan dra nytta av dessa unga människor varav många säkert är initiativrikare och mera energiska än genomsnittet. Men det senare är en bisak. De ungdomar det gäller är inte fler än att Sverige gott har råd att visa humanitet mot dem. Då mår vi alla bättre.

Gäst

#12

2016-10-13 09:27

Hela denna situation med att man automatiskt skriver upp ungdomarnas ålder till 18 oavsett vad. Är helt rättsvidrigt och är inte något som en nation som håller fanan högt om människors lika värde ska syssla med. Detta gör man dessutom när man arbetar för att göra barnkonventionen till svensk lag. Det är krig i Afghanistan och folkgruppen hazarer är enormt diskriminerade. Låt dem få stanna, de behövs i Sverige!
Mer nyansierad väld

#13 Varför Männen och inte Kvinnorna????

2016-10-13 10:58

Jag förstår inte varför vi skall betala Afganers levnadskostnader med tanke på hur välden ser ut alla små barn runt om i världen som är beroende av ett biståndsgivare som Sverige, vilkas pengar nu används i Sverige- för till störst manliga Afganer till orimliga kostnader. Varför skall de barn som lever under misserabla förhållanden i Sverige, som medborgare, inte få lika mycket stöd-vilka de inte får för resurserna/prioriteringarna inte räcker till? Jag förstår inte heller varför det är så skevt könsmässigt, det är fler män från Afganistan än kvinnor och varför det inte namninsamling för dem? OM nu det är så att det som framkommer i media att det finns flertalet Afganska män som ljuger om deras ålder- varför skall de få leva under en av sådanna som ni som skriver under och gör namnlistor egen konstruerande "det är så synd om" lag, jämförelsevis med den lagen som gäller för alla andra. Och vem är ni att inte behöva ta ansvar för de som får gå i skolan med ungdomar som har den rätta åldern, varför stöttar ni inte dem som blir sexuellt trakaserade av äldre personer som befinner där våra ungdomar "arbetar" (skolan).

Läs boken De förklädda flickorna i Kabul

 

Afganer lever under terror men se de riktiga krig som finns och alla de som lever i flygingläger runt Syrien UTAN mening och riktning. Kostnaden för 2 afganer i Sverige skulle ge 50 barn en skola att gå till i flyktinglägren så de kan få framtidstro. Eller skall vi lägga ner allt det gemensamma för att bistå alla i hela världen; låta våra bebisar inte bli opererade, inte ge sjukvård till de som är sjuka, stänga våra skolor ANNARS HAR VI INTE RÅD MED ALLT! Tyvärr måste man prioritera och det är sådant som namninsamlare som ni inte tar ansvar.


Gäst

#14

2016-10-13 12:34

Bra initiativ av Ingrid!

Gäst

#15

2016-10-13 16:35

Det var helt nödvändigt!

Gäst

#16

2016-10-14 14:30

Jag gillar inte klimatet i Sverige och man behandlar inte människor så här!

Gäst

#17

2016-10-14 15:52

Vi har ett särskilt ansvar för utsatta individer i vårt närområde. Unga afghaner tillhör denna målgrupp. Vi kan inte stå passiva när Sverige begår brott mot mänskliga rättigheter & mot FN's barnkonvention!
Ingrid

#18 Re: öppna åtkomst!

2016-10-14 18:22

#6: K. - öppna åtkomst!  

 Det är fixat! "Sorry for the inconvenience".


Gäst

#19

2016-10-14 18:36

Extramamma till flera afghanska ensamkommande pojkar

Gäst

#20

2016-10-14 18:37

Måste protestera mot detta handlande, för många av ungdomarna betyder detta döden.

Gäst

#21

2016-10-14 18:39

Det är helt vansinnigt att först invagga dom intryggher o sen när dom fyller 18 slänga ut dom till en otrygg tillvaro kanske intet land dom aldrig ens levt i. Dessa unga ,änniskor kunde bli en resurs om vibtllätvdet.

Gäst

#22

2016-10-14 19:02

Empati och medmänsklighet och måste protestera mot något som är helt galet.

Gäst

#23

2016-10-14 19:12

Det är så viktigt att få stopp på detta.
Vi måste hjälpa dessa killar.

Gäst

#24

2016-10-14 19:19

Om UD varnar svensk medborgare att inte åka till Afghanistan för att där är farligt att vara så borde det ju rimligen vara lka farligt för dessa afghanska ungdomar. Skäms att bara tänka tanken!!!


Gäst

#25

2016-10-14 19:20

Håller med



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...