Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!

Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar! / Uppdateringar / Migrationsverket JO-anmält / Kommentarer


Gäst

#1

2017-01-15 13:18

Ni är fantastiska! Tack för att jag får ge min åsikt genom er.

Gäst

#2

2017-01-15 15:39

Tack för allt fint jobb ni gör!! Det inger hopp!

Gäst

#3 Åldersbestämningar.

2017-01-16 07:13

Vad bra att JO-anmälan gjorts.Jag arbetar som skolsköterska och har länge mött människor på flykt,framför allt ungdomar.För mig är det fullständigt vansinne att man använder begreppet medicinska bedömningar.Det finns ingen metod som säkert kan avgöra vilken exakt ålder en individ har.Att ägna sig åt sånt är kvasivetenskap och inte förenligt med de regelverk som sjukvårdspersonal ska arbeta efter.

Tack och lov kan vi vägra delta i det med hänvisning till vetenskap och beprövad erfarenhet.


Gäst

#4

2017-01-16 09:30

Mycket bra skriven anmälan. Stort tack till er som tagit er tid och engagemang att formulera och skicka in!

Gäst

#5

2017-01-16 10:55

Hej -- hörde på nyheterna att Migrationsverket med förvåning nu har förstått att den som ska tolka för en farsi-talande ska behärska farsi och att det inte funkar med det språk som iranier talar.
Det kände dom till redan under sommaren 2016. Jag har jobbat på HVB-hem för afganska pojkar under 2016 och det problemet förekom under sommaren.

Gäst

#6

2017-01-16 11:04

Egentligen borde vi se till att få hit pojkarnas mödrar och syskon(flickor). Som det är nu kan vi emotse en könsfördelning med övervikt för unga män om ca 10 år. Dessutom far deras mödrar och systrar illa då fäderna i stor utsträckning inte lever. Mördade av talibaner, andra grupper eller omkomna i militärtjänst.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...