Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!.


Gäst

#251

2016-11-06 11:08

Jag har jobbat med afghanska pojkar som läxhjälp och vet vilka duktiga och trevliga ungdomar de är. Jag känner en som har fått uppehållstillstånd men flera som fortfarande efter mer än ett år i Sverige går och väntar på besked. En som jag känner väl har nu svårt att koncentrera sig i skolan och han mår inte bra.

Gäst

#252

2016-11-06 16:47

För att den är jätteviktig

Gäst

#253

2016-11-06 22:21

Detta är viktigt!!

Gäst

#254

2016-11-06 23:06


Jag är väldigt ledsen, vi lever i 2016 år och pratar om mänskliga rättigheter och barnkonventionen, men ändå pågår själslig och mentalt tortyr/massaker över tusentals barn, ungdomar och vuxna.
Hur länge ska vi vänta för att alla de fina orden om ”rättigheter” kommer att fungera i värkligheten..?????????


Gäst

#255 Re:

2016-11-07 00:05

#254: -  

 Jag kanske ska presentera mig. Sonja G heter jag och jobbar som boendestödjare på HVB hem.

Från första början när dessa ungdomar anlände i vårt vackra land såg jag hur plågades de av sin inre, ångest och skuldkänslor för att de har flyt och sökt ett bättre liv. Det tog många dagar/månader med att vissa vägen framåt och hjälpa de till att hjälpa sig själva.

Som att inte räckte det började de plågas med den långa väntan av ovisshet, när, hur, vad händer?? Mänga gånger tappade och tappar de livsgnistan efter som de trampar i samma spår dag efter dag efter dag … Vi kräver av de att prestera, blir anständiga medbörjare. Varje dag blir de påminnda med att de har fått mycket och de ska vara tacksamma ”de svenska barnen har inte fåt så mycket, minsann ”. Vilken ”””” förviring är de en av oss eller inte?

Till slut löser man in de utvalda för ytterligare en plågsam väntan, och sedan transporteras de till självaste ”döden”.

Inga skuldkänslor alls, de bör skylla sig själva de har ljugit med ”två månader och två dagar”.

Var har vi tappat det mänskliga vetet? Har vi någon sort av plan hur det ska sluta? Har någon tänkt att desperation driver även de bästa till vansinne.

Till slut vill jag tack ER alla som har läst till slut mitt pladder. Jag tänkte sluta pladdra och spila ut min frustration med hopp att ni har förstått vad jag ville säga.


Gäst

#256 Re:

2016-11-07 00:06

#251: -  

 om det var bara en .. :(

 


Gäst

#257 Re: Varför Männen och inte Kvinnorna????

2016-11-07 00:35

#13: Mer nyansierad väld - Varför Männen och inte Kvinnorna???? 

Jag skulle vilja ge dig många svar men en av de viktigaste min kära medmänniska är en ynklig fråga.

Har du funderat över var kommer alla pengar ifrån i den svenska kassan?

Tidligen inte… fundera över…

Hur mycket vapen har Sverige såld runt i världen?.... Är det inte dags att frälsa oss och göra skillnad?????? Ge tillbaka till de som vi har orsakat så mycket mer en vi ger….  i detta fall stödjer vi Avganska ungdomar men nästa blir det Syrianska eller vem vet kanske våra egna?!!? ..........


Gäst

#258

2016-11-08 09:15

Alla barn och ungdomar har rätten till ett tryggt samhälle och skola.

Gäst

#259

2016-11-08 22:13

För att jag håller med till fullo! Vart har medmänskligheten och empatin tagit vägen? Det är så man skäms ... Nu räcker det!

Gäst

#260

2016-11-09 15:01

För att jag tror att de afghanska barnen/ungdomarna för närvarande har bättre möjligheter att utvecklas till nyttiga samhällsmedborgare här än i Afghanistan,

Gäst

#261

2016-11-10 19:08

Jag har kontakt med ungdomar från Afghanistan. De är mycket ambitiösa och vill studera och jobba men vi skickar ut dom till ett land med oro och strider och där har de flesta aldrig varit De har växt upp i Iran som inte vill veta av dem. De måste få stanna!

Gäst

#262

2016-11-11 16:26

De som kom till Sverige som flyktingar före november 2015 gjorde det i tron att Sverige välkomnar utländska medborgare som flytt från krig eller krigsliknande situationer. Denna bild förmedlades genom mycket varmt välkomnande vid våra gränser och uppfattades vara Sveriges officiella inställning, vilken på olika sätt spreds i deras hemländer. Sverige gjorde då inga ansträngningar av betydelse för att förmedla en annan ståndpunkt till exempel i flyktingarnas hemländer och de kom i god tro att de också skulle beviljas flyktingstatus och efter hand uppehållstillstånd. Vi kan därför inte i efterhand hänvisa till en strängare tillämpning av vad som krävs för flyktingstatus och uppehållstillstånd. Våra nuvarande, tillfälliga gräns- kontroller har däremot medfört att flertalet presumptiva flyktingar tycks ha valt bort Sverige som nytt hemland och de bör bibehållas för överskådlig tid tills dess vi hjälpligt klarar av att ge de som redan kommit en hygglig nystart i Sverige.

Gäst

#263

2016-11-11 17:14

Först ge dem hopp och sedan ta allt ifrån dem är misshandel


Gäst

#264

2016-11-11 21:24

Det är upprörande att Sverige utvisar BARN!

Gäst

#265

2016-11-11 22:03

Så fruktansvärt inhumant att skicka tillbaka unga människor till ett helvetes land. Låt dem få bli trygga starka människor här som senare kan komma att göra stora fredsinsatser för sitt förstörda land. 


Gäst

#266

2016-11-12 10:34

De behöver skydd, de fruktar för sina liv. Asylrätten, vi måste värna den

Gäst

#267

2016-11-13 10:15

Svensk övergrepp utan minsta humanitet

Gäst

#268

2016-11-13 13:27

Jag jobbar med ensamkommande flyktingbarn och när de äntligen lyckats komma till ett tryggt land varför skicka tillbaka dem. !?Det är ungdomar och barn vi skickar tillbaka till otryggheten. Vanliga fina ungdomar med ett stort hjärta.de vill ha en framtid i Sverige och försöker anpassa sig varje dag efter våra normer

Gäst

#269

2016-11-13 14:22

Jag skrev under därför att jag tycker att vartenda Afghansk flykting ska få stanna i Sverige.
Sverige behöver dessa trevliga, positiva, kreativa människor här ❤

Gäst

#270

2016-11-14 06:32

Vi, Sverige, måste vara ett land som är humant och står för mänskliga rättigheter och värdighet.
Vi har medel, låt oss använda dem rätt och öppna vårt land med välkomnande armar!

Gäst

#271

2016-11-14 06:41

#vistårinteut

Gäst

#272

2016-11-14 08:08

Utvisningarna är inhumana!

Gäst

#273

2016-11-14 08:29

För detta är helt och hållet omänskligt och helt under Sveriges värdighet. Dessa människor har lidit nog redan!

Gäst

#274

2016-11-14 08:34

Jag möter dessa ungdomar varje dag. Det Sverige gör nu är fel. Afghanistan är inte ett säkert land, och våra politiker måste förstå det och upphäva beslutet om utvisningarna. 


Gäst

#275

2016-11-14 10:00

Nu har vi möjlighet att hjälpa en hel nation på bästa tänkbara sätt genom att skapa trygghet och utbilda en hel generation ungdomar. Låt oss inte missa denna chans...



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...