Inför bidrag för återresor och röttersök för vuxna adopterade


Gäst

#26

2016-09-28 19:14

Jag har själv två adopterade barn

Gäst

#27

2016-09-28 19:43

För alla adopterade barns rätt!!!

Gäst

#28

2016-09-30 13:47

Ingen har valt att transnationellt adopteras och alla borde ha rätt att få söka sina rötter. Att inte kunna göra det pga att en saknar ekonomiska möjligheter är en orättvisa som är högst verklig för många och som måste bekämpas. Självklart att staten skulle ge bidrag för röttersök. Det skulle underlätta för många adopterade, inte endast genom själva bidraget men för att det också skulle visa på att Sverige inser och uppmärksammar att det är ett trauma att förlora sin biologiska familj och att röttersökning kan vara något väldigt viktigt för en adopterad vuxen att kunna göra.

Gäst

#29

2016-10-02 12:01

Jag vill gärna gå vidare med vart jag kommer ifrån biologiskt, men ser det som att ekonomin kan sätta stopp på vägen. Alla har rätten till att få veta sitt biologiska ursprung, och då ska stödet finnas till hands om hen väljer att gå vidare med att söka upp vem ens biologiska föräldrar är! Det är viktigt att göra en uppföljning på adoptionen, adoptionen slutar inte för att hen har kommit till Sverige. Adoptionen följer med en hela livet och kan få konsekvenser för när adopterade sedan skaffar egen familj. Sjukdomshistoria är något man måste ta på allvar i Sverige när det kommer till adopterades historia, likaså att när man som förälder sedan mår sämre, för att man inte kan ge sina barn information om det biologiska heller. Tycker det är jävligt nonchalant att säga att adoptivföräldrarna ska stå för denna enorma kostnaden som det faktisk kan medföra i längden. Har någon politiker tänkt på att det är många adopterade som heller inte få något stöd av sina adoptivföräldrar när det kommer till att vilja söka sig till sitt ursprungsland. Detta är ju en folkhälso fråga, om man inte mår bra psykiskt då kostar det samhället massor av summor. Det spenderas så mycket pengar på att transportera hit barn, då ska man också ta ansvar få de liv man tar hit, och hjälpa dem i bästa mån!

Gäst

#30

2016-10-02 22:02

Det är skandalöst att adopterade inte får det stöd som behövs.

Gäst

#31

2016-10-03 16:30

Det är viktigt att känna till sitt ursprung!

Gäst

#32 Hear, HEAR!

2016-10-09 17:10


Gäst

#33

2016-10-09 18:55

Min pappa var svenskadopterad och han letade i flera år innan han fann sina biologiska föräldrar. Då hade hans biologiska mamma dött, men han träffade sin biologiska pappa. Nu är jag mamma till en pojke, adopterad, och vet hur viktigt det är att få möjlighet att träffa sina biologiska släktingar igen. Ingen vet hur framtiden ser ut och vilka pengar som finns då och därför anser jag att staten ska ge adopterade möjlighet till att göra återresor.

Gäst

#34

2016-10-10 11:58

För att den känns aktuell för mig

Gäst

#35

2016-10-10 19:36

Jag är adopterad och jag vill aldrig komma till tanken att jag vill hitta mina rötter men inte kan pga ekonomiska skäl. Jag har lika mycket rätt att hitta mina rötter som alla andra.

Gäst

#36

2016-10-11 18:56

Viktig fråga då alla adopterade ska ha möjlighet till återresa oavsett ekonomiska möjligheter.

Gäst

#37

2016-10-12 03:32

Humanitet!
Adopterad

#38 Re:

2016-10-12 03:43

#19: -  

 Att adoptera, dvs att köpa sig ett barn från ett fattigt land, är ingen rättighet!  Läs gärna Palimpsest av Lisa Wool-Rim Sjöblom som på ett gripande och välskrivet sätt tar sin plats i den svenska adoptionsdebatten. Själv har jag hittat min mamma och hon har saknat mig ända sedan jag föddes. Det gör mig så ont att vi varit separerade i onödan. Nu kan vi inte ens tala med varandra eftersom hon talar spanska och jag bara svenska och engelska. Det ska inte behöva vara så här!

Mvh högutbildad adopterad kvinna i 30-årsåldern


Gäst

#39

2016-10-12 11:01

Att få finna sina rötter borde vara alla förunnat!

Gäst

#40

2016-10-12 15:02

Har 2 adopterade barn.

Gäst

#41

2016-10-20 09:51

För det viktigt att kommer fram . Det ska inte vara klass fråga eller något ekonomiskt fråga .

Gäst

#42

2016-10-21 04:15

Alla ska ha rätten att få veta ens rötter

Gäst

#43

2016-11-01 10:35

Barnens behov måste gå före föräldrarnas!

Gäst

#44

2016-11-01 17:04

Är själv adopterad och vill söka min familj och information i henlandet, detta va ett självklart alternativ för mig !
Jamie Freeman

#45 Letar du efter tillförlitliga medel för att få finansiering?

2017-07-07 06:25

Är du i dålig ekonomisk situation? behöver du ett lån? Behöver du finansiering för ditt företag? Våra tjänster är snabba och mycket tillförlitliga eftersom du är garanterad att få ditt lån när du ansöker, lån godkänns inom 30 minuter efter ansökan. Kontakta oss nu på (www.freemanfinance.webs.com) och få dina lån idag.

Tack,
Jamie Freeman.
www.freemanfinance.webs.com

Bottomprice

#46 Är det ngn av er som har ngr tips på stipendier att söka

2019-07-23 08:20

Jeg är själv i samma sitts och hade behövt hitta stipendier fonder att sköka ngr ideer?

Mvh Jonas