Avgå, Olle Palmlöf

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avgå, Olle Palmlöf.


Gäst

#26

2016-09-19 07:19

För att journalister bör vara objektiva och insatta i vad de pratar om, inte springa ärenden åt rassarna. Skamligt!
Viking

#27

2016-09-19 08:59

Tyckte Olof ställde bra frågor, bra programledare han. 

Tror inte på dessa till black Coffee är så himla antirasistiskt som de verkar, tro de är rasister som vill bara ha Afrikaner med i sin grupp som de säger själva. Sverige e ett vitt land. 

Att ens starta en sådan grej bara föra att få en person att avgå, då han ställde en fair fråga e ju bara så barnsligt, väx upp för fan. 

 

 

Ritchie

#28

2016-09-19 09:06

Man måste se Olle Palmlöfs jämförelse i en kontext. Man kan inte hänga upp sig på ett enda uttryck och sen gå i taket för att något "förbjudet" gavs uttryck. Ämnet för diskussionen handlade om huruvida det var omvänd rasism att ha grupper och organisationer där inte "vita" är välkomna. Jag tycker att Araia Ghirmai Sebhatu på ett väldigt sakligt och bra sätt argumenterade för att man visst kan ha en organisation för en etnisk grupp utan att det främjar rasism och på så sätt motverkar organisationens eget syfte. Det man måste tänka på är att det kryllar med idioter som gör just den jämförelsen som Olle Palmlöf gjorde och om han inte ställer den frågan kommer det sitta tiotusentals arga SD-anhängare i sofforna och tycka att Opionion Live bara är PK och att deras röst aldrig blir hörd. Nu kan han ställa den korkade frågan och då kan den också bemötas. Jag tror inte att frågan återspeglar Olle Palmlöfs personliga åsikter utan han ställer ofta den här typen av idiotfrågor för att alla grupper ska känna att de kommer till tals. Och han är en av få programledare som törs göra så. Janne Josefsson är en annan som ofta gör precis likadant. Och då kan också galningarna bemötas istället för att man ska försöka tiga ihjäl de åsikter som finns och frodas. Och ju mer man försöker tiga ihjäl jobbiga frågor, desto mer växer rasismen ute i stugorna.


Gäst

#29

2016-09-19 09:49

Om en inte ser skillnaden på att gruppera sig för förtryck och att gruppera sig för att dekonstruera förtryck, mellan att lyncha, döda och hetsa, mot att samtala och dricka kaffe, mellan en bit av USA’s grymmaste historia och Sverige 2016, om djupaste hat med kamp om lika rättigheter är en inte ens värd att nämna vid namn. Vi lever i ett i generellt sett vitt separatistiskt makt-klimat. Att problematisera kring separatism och användandet av substantivet rasifierad är en sak, men när ”samtalet” leder till detta bevisar det bara att viss separatism verkligen behövs.
Ingvar

#30 Re:

2016-09-19 10:10

#27: Viking -  

 Det finns mängder att listor med ofattbart korkade frågor som får ganska många röster. Jag hoppas att de ansvariga inte bryr sig om dessa listor. Även 50 000 underskrifter är lite om frågan gäller hela landet.


Gäst

#31

2016-09-19 10:24

För att det här inte är acceptabelt någonstans år 2016, allra minst i SVT!!!
allt är rasism

#32

2016-09-19 11:11

Jag är triggad!!


Gäst

#33

2016-09-19 12:32

Jag skrev på denna petition då jag anser det högst olyckligt att public service-tv, som vi alla betalar till via vår tv-licens, använder sig av programledare som beter sig på ett högst olämpligt sätt. Jag skrev på eftersom SVT väljer att använda sig av en moderator som beter sig på ett förminskande sätt mot en redan förtryckt grupp. Därför bör SVT be om ursäkt och visa att detta inte ska upprepas.

Gäst

#34

2016-09-19 13:10

Det är inte första gången "Opinion Live" når lågvattenmärket men hoppas det var sista!

Gäst

#35

2016-09-19 13:59

DEN MESTA OKOMPETNTA PROGRAMLEDARE....
Roland

#36

2016-09-19 15:07

Det är inte lätt att vara SVT. Högern anser att de vänstersympatisörer och vänstern anser att de är rasister.

Mao är de nog helt rätt ute


Gäst

#37

2016-09-19 18:30

För att statliga myndigheter inte får vara partiska eller yttra åsikter emot jämställdhet och jämlikhet, där ingår rasism. Det är ren skandal att SVT fortfarande tror sig vara privatägt och att de kan sända lite vad som helst.

Gäst

#38

2016-09-19 22:11

Extremt låg nivå på debatten. Så jävla inte okej.

Gäst

#39

2016-09-20 05:10

Public service ska vara fri från rasism. Programledaren visar sig sakna adekvat kunskap för ett jobb på Public service.

Gäst

#40 Re:

2016-09-20 05:25

#28: Ritchie -  

 Det här är en mycket logisk förklaring som låter vettig. Problemet är dock att denna strategi inte fungerar för att bemöta korkade, rasistiska åsikter utan tvärtom, den ger dessa åsikter en röst i det offentliga rummet genom vilken de valideras OCH sprids, vilket i längden orsakar normalisering av rasism.


Gäst

#41

2016-09-20 12:40

TRÖTT på vissa "vita individer" i viktiga samhälles hörn som anser sig ha större kunskap än allt o alla andra ! TIME FOR CHANGE !!!!!! Ni e inte smartare än kossorna på bondens betesmark !

Gäst

#42

2016-09-20 15:41

För att nämnda journalist är oseriös och förlöjligar andra människor.

Gäst

#43

2016-09-21 06:28

Blir påmind om tidigare egna erfarenheter av mäns reaktioner när de utestängts från aktionsgrupper med kvinnor

Gäst

#44 Re:

2016-09-21 07:33

#43: -  

 Ja, precis så! 


Gäst

#45

2016-09-21 09:44

Palmlöf har "gjort sitt" för länge sedan, enligt min mening. Dömd för rattfylla, offentligt yttrat att Martin Timells son, då ett barn, borde ha aborterats eller liknande samt diverse plumpa skämt i "humorprogram" han medverkat i. En omdömeslös elak cyniker!

Gäst

#46

2016-09-21 10:33

Olle Palmlöf är olämpligt som programledare.