Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

#76

2016-08-09 20:09

För att det är varje människas rätt att få välja vilken vård den vill ta del av

Gäst

#77

2016-08-09 20:15

Naturmedicin och homeopati behöver vi i vården som alternativ. Naturen är mer fantastisk än vi tror!!!

Gäst

#78

2016-08-09 20:18

Det är det ända som har lindrat mina smärtor.

Gäst

#79

2016-08-09 20:30

Skolmedicinen är inte det enda alternativet! Vi behöver val och att funktionerna kan i en del fall, komplettera varandra! Eller att Alternativmedicin är det som är starkast i det enskilda fallet.

Gäst

#80

2016-08-09 20:31

Sverige har en stark läkemedelsindustri och är därtill ett litet land. Staten borde gå in och bekosta forskning på naturläkemedel och homeopatiska läkemedel och bidra till kunskapsutveckling istället för att försöka stoppa dessa preparat. Då skulle vi kunna ligga i framkant på utvecklingen.

Gäst

#81

2016-08-09 20:32

Vi behöver ha valfrihet i vården.

Gäst

#82

2016-08-09 20:45

För att jag vill ha naturmedel som jag alltid haft o vanlig medicin från Läkemedelsverket hjälper inte mig med den sjukdom som jag har.

Man måste kunna få välja själv hur man ska göra, sjuk blir man av läkemedel kan jag lova och det kan jag bevisa, har skrivit ner allt vad som hände med mig biverkningar m.m. m.m sånt som inte stod i biverkningarna som man får med i förpackningen.

Kan gå ut i tv med allt eller kanske t.o.m. Skriva en bok om det om det är det som krävs för alternativmedicinen.

 


Gäst

#83

2016-08-09 20:45

Det är vår demokratiska rätt att ha möjlighet att väl homeopati medicin och komplementärmedicin.

Gäst

#84

2016-08-09 20:46

Läkemedelsindustrin lär vara statens mest lönsamma kassako, medan omtanken om folkhälsan tenderar att bli obefintlig. Vidrig diktatur, organiserad brottslighet! Vi i Sverige är värda bättre makthavare! Ska en sådan diktatur kunna genomföras krävs skräckvälde.

Gäst

#85

2016-08-09 20:56

Jag går till läkare och får diagnosen sen går jag till homeopat och får medicinen. Har stöttat Vidarkliniken i ca 30 år. Har fått deras tidskrift föreningen för alternativ läkekonst Falk. Underbar andlig läsning.

Gäst

#86

2016-08-09 21:03

Människor vill bli friska och inte bara dämpa symptomen!
Oförskämt med dessa höga avgifter. Det visar bara hur rädda de är för att männskor blir friska och då tjänar man inte tillräckligt med PENGAR!!!

Gäst

#87

2016-08-09 21:04

Avskyr maktmissbruk

Gäst

#88

2016-08-09 21:07

Roligt att se att så många i Sverige börjat ilskna till över att alltid bli styvmoderligt behandlade av staten. Ni vet väl, stå på dig, annars gör någon annan det!!  :D   :D


Gäst

#89

2016-08-09 21:08

Jag anser att tilltaget att begränsa medborgares tillgång på integrativ medicin är ett omyndigförklarande av individen som står i direkt strid med alla demokratiska föreställningar. En myndig människa bör ha rätt och praktisk möjlighet att välja vård och behandling efter eget skön.

Gäst

#90

2016-08-09 21:09

För att jag tycker att man som vuxen själv ska kunna bestämma vilka läkemedel (dvs homeopatiska eller traditionella syntetiska) man ska få använda. I mina ögon innebär en sådan här försvåring av att använda homeopati för att förbättra sin hälsa, ett maktmissbruk gentemot den enskilde individen. Särskilt med tanke på det allvarliga systemfel som råder inom sjukvården (hur många personer dör pga dålig koll av - ohälsosam användning av vanliga läkemedel?)...

Gäst

#91

2016-08-09 21:10

Läkemedelsindustrin ska inte få använda sina fruktansvärda metoder för att hindra mig och mina medmänniskor att använda naturliga alternativ. Mitt liv är mitt och min hälsa är mitt ansvar.
Arg etunabo

#92

2016-08-09 21:11

Fattar inte hur vi kan ha sån regering, behöver nog bytas ut..


Gäst

#93

2016-08-09 21:19

Jag vill bestämma vad som är bra för min kropp. Använda mina egna salvor.

Gäst

#94

2016-08-09 21:20

Komplementärmedicin borde ingå i högkostnadsskyddet. Många som har sjukdomar som den vanliga sjukvården inte behandlar får bekosta sin behandling själv via komplementära aktörer. Det är mycket kostsamt, något som gör att många inte har råd och inte får någon hjälp alls. Bedrövligt att sjukvården är så primitiv och outvecklad på vissa områden. Och förödande för de som inte får någon hjälp!

Gäst

#95

2016-08-09 21:21

Det är upp till varje individ att själv avgöra vilken form av medicinsk hjälp eller kosttillskott man vill ha. Det är varje individs rätt att avstå söka läkarvård och lika självklart är det att ha full valmöjlighet mellan de metoder som står till buds. Det är dags att riksdag och regering öppnar ögonen för vad som ligger bakom den lobbyism och de av storbolagen köpta forskningsmetoder och -resultat som ligger till grund för de beslut de tar. Det är också dags att precis som i Tyskland släppa in andra metoder i systemet. Det är dags att lyssna på svenska medborgares önskemål och krav på rätten att själv välja och ge dem/oss tillgång till det som vi vill ha.

Gäst

#96

2016-08-09 21:26

Jag är utbildad inom kinesisk medicin. Dessutom använder jag örter och naturliga ingredienser i både läkemedel och hygienartiklar.
Linus Noremalm
Gäst

#97

2016-08-09 21:36

Om folkhälsan ska förbättras är vi tvungna att hitta nya vägar inom medicinen. Nu när kliniska försök blivit en kommersiell verksamhet där egenintresse tar överhanden över allmänintresse, och girigheten över vetenskapen så vill inte längre industrin bota människor, utan skor sig på sjukdomarna.


Gäst

#98

2016-08-09 21:47

Hur tror dom folk överlevde förut innan den moderna läkemedelsindustrin.

Gäst

#99

2016-08-09 21:47

Jag vill att homeopatiska mediciner och andra naturläkemedel ska finnas tillgängliga! Varje människa ska kunna välja vad som känns rätt för den egna hälsan.


Gäst

#100

2016-08-09 21:48

viktigt att vi som individer får välja och bestämma över vår egen kropp.