Regering och Läkemedelsverk – värna om alternativmedicinen och rätten till hälsofrihet!


Gäst

#51

2016-08-09 19:11

Alternativa metoder utan biverkningar måste ges chansen.Det finns allför många bevis för att det fungerar.

Gäst

#52

2016-08-09 19:15

Detta är vår födslorätt att använda vad våra hjärtan är bäst för våra kroppar. Vilka är ni att sätta er över mänsklighetens individuella intelligens och tvinga människor till sjukdom och lidande för att tjäna pengar. Som man sår får man skörda!
Släpp naturmedicinen fri och låt alla vuxna vara vuxna och få lov att bestämma över sina egna kroppar. Tack!❤
Christina

Gäst

#53

2016-08-09 19:16

För många misstag och felaktigheter har begåtts av Regeringen som utan att förstå det befinner sig helt i händerna på Läkemedelsverket som i sin tur styrs av läkemedelsföretagen. Förfalskade forskningsstudier, biverkningar som mörkas och som är mycket skadligare för patienten än om hen helt valt bort medikamenter. Att 85% av geriatriska patienter vårdas på sjukhus på grund av medicibiverkningar. Nu måste någon ansvarig vakna upp ur törnrosasömnen. Jag tror på människors kompetens att avgöra vad som är bäst och slippa bli omyndigförklarade. Naturen och moder jord har mycket att bidra med och som beprövats under årtusenden till skillnad från bl a massvaccineringar där ansvariga inte tagit reda på ev konsekvenser av obeprövade preparat. Listan kan bli hur lång som helst

Gäst

#54

2016-08-09 19:25

Själklart. Att ens komma på idén. .. dårar.

Gäst

#55

2016-08-09 19:29

Jag tycker och vet av erfarenhet att naturläkemedel är väldigt effektivt och väl beprövade. Man har dessutom rätt att ha friheten att välja det behandlingsform som känns lämpligast .

Gäst

#56

2016-08-09 19:30

Alternativa mediciner behövs och ska vara en rättighet för människor att använda. Ta inte bort den möjligheten!

Gäst

#57

2016-08-09 19:35

Skitjobbigt detta. Känns så bakåtsträvande. Hoppas på större valfrihet och tolerans i framtiden.

Gäst

#58

2016-08-09 19:35

Jag vill bestämma själv vad jag vill stoppa i min kropp, ingen annan skall bestämma det.

Gäst

#59

2016-08-09 19:36

Mycket läkande kraft finns i naturen! <3

Gäst

#60

2016-08-09 19:36

Läkemedelsindustrins monopol utvecklar sig allt mer till en hälsovådlig katastrof. Lite i taget - undan för undan - bit för bit förlorar vi möjligheten att själva välja. Vart är vi på väg och Vad är avsikten, tror ni? Ett svar på den frågan som jag känner mig helt tvärsäker på : "inte är det för folkets väl och den allt mer falnande folkhälsan" - tro aldrig på sådant prat ! Medicin industrin - denna globalt växande kemiska och på faktiskt samtliga områden verkligt hälsovådliga industrin vill ha den totala makten. De har egentligen redan makten och måste stoppas innan allt går helt åt helvete. Djävulen regerar och många smådjävlar - nissar hjälper till.

Gäst

#61

2016-08-09 19:38

Alternativmedicinen arbetar med helheten och är därför ett viktigt och nödvändigt komplement till skolmedicinen.


Gäst

#62

2016-08-09 19:38

Vi måste få bestämma själv över våra kroppar vad man vill och inte vill stoppa i sig.

Gäst

#63

2016-08-09 19:39

Läkemedelverket i maskopi med läkemedelsindustrin, okunniga, omedvetna och oholistiska vetenskapsmänniskor, politiker och läkare försöker skapa ett odemokratiskt och elitistisk monopol på den industri och de pengar som människors ohälsa inbringar. Flertalet av dessa är sorgligt omedvetna om hur denna hållning inom dessa verksamheter tar ifrån människor den egna makten över den egna hälsan. Majoriteten passiviseras i tron att olika sjukdomstillstånd inte går att förebygga genom förändrade levnadsvillkor såsom minskad stress, bättre matvanor, vegetarism, naturliga näringstillskott, träning, yoga, meditation, andningsövningar och energibalansering etc. Allt detta bidrar till att människor glömmer och förbiser de egna inneboende resurserna för självläkning som i själva verket vida överträffar vad de moderna läkemedlen kan åstadkomma utan farliga biverkningar.

Gäst

#64

2016-08-09 19:42

För att regeringen kör över folket. Det är enbart makt och pengar som styr.

Gäst

#65

2016-08-09 19:44

Det är rent vansinne att göra denna höjning.

Gäst

#66

2016-08-09 19:46

Botade min borrelia m naturmedel (samento)

Gäst

#67

2016-08-09 19:47

Jag vill kunna använda alternativa läkemedel

Gäst

#68

2016-08-09 19:48

Vi lever i ett land som förespråkar valfrihet. Vi behöver naturliga produkter för att hela våra naturliga kroppar.

Gäst

#69

2016-08-09 19:50

Mycket viktigt att naturliga medel för vår hälsa är så billiga som möjligt att få fram.

Gäst

#70

2016-08-09 19:53

Därför att jag anser det odemokratiskt o korrupt av regeringen att förhindra alternativa lösningar....allrahellst som vanliga sjukvården är i kolaps...jag anser det samhällsfarligt med dessa regler!!

Gäst

#71

2016-08-09 19:55

Jag har inget förtroende för Läkemedelsverket, läkemedelsindustrin och dess lobbyorganisationer och anser det var helt fel att staten tillmötesgår deras krav. Jag har större förtroende för alternativmedicinen än jag har för den vinststyrda statskontrollerade sjukvården som har allt för många brister.

Gäst

#72

2016-08-09 19:57

ALTERNATIV MEDICIN HAR ALLTID FUNNITS OCH HAR HJÄLPT FOLK I 1000 TALS ÅR .SÅ VARFÖR BARA STÖDJA SKOLMEDICINEN

Gäst

#73

2016-08-09 19:58

Alla ska ha rätt att själva välja och styra över sin hälsa och på vilket sätt och vilka hjälpmedel man vill använda för att hålla sig frisk och fri från sjukdom.

Gäst

#74

2016-08-09 20:06

Det ska vara allas rätt att få välja själv om man vill använda alternativ medicin speciellt när man har upplevt på nära håll att det verkligen hjälper och inte minst, slipper hemska biverkningar som skolmedicinen ger

Gäst

#75

2016-08-09 20:08

För att jag vill ha valfrihet att själv välja vårdform. I ett demokratiskt land ska myndigheterna inte frånta mig den rätten – som om jag inte kunde tänka själv. Överförmynderi!