ödåkra behandlingsboende

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition ödåkra behandlingsboende.


Gäst

#51

2016-02-03 07:18

Vi har barn på dagiset.Det känns inte tryggt.

Gäst

#52

2016-02-03 11:36

Tycker det är förevigat att man sätter ett behandlingshem mitt i tätbebyggt område precis intill skola.
Tillräckligt m problem i detta området

Gäst

#53

2016-02-03 12:45

Hyrorna på trygghetsboendet blev för höga. Därför hoppade intressenterna av. Sänk hyrorna så kommer 70+ tillbaka. Annars är det bättre att öppna upp för alla och göra vanliga hyreslägenheter. 


Gäst

#54

2016-02-03 13:01

Att det finns bättre placeringar av denna typ av behandlingsboende än vid skola o barnomsorg råder ingen tvivel om. Detta är ett maktspel bland investerare o politiker som inte blir drabbade av placeringen. Skäms på er beslutsfattare

Peter Ensgård i Ödåkra

Gäst

#55

2016-02-06 08:00

Jag motsätter mig att missbrukare ska bo i anslutning till skolan.
Erika

#56

2016-02-06 21:14

Vågar man ändån köpa boende i Ödåkra eller ska man satsa på en annan Ort???


Gäst

#57

2016-02-06 21:19

Därför jag & min sambo hade tänkt att ev. Köpa bostad i Ödåkra, & med tiden skaffa barn!!!!! Känns inte så kul om man ska ha ett behandlingshem i närheten ..
Där ska ett B-hem inte vara!!!!

Gäst

#58

2016-02-06 22:19

Dom ända som slipper sånt här skit är dom som bor i riktigt FINA områden .. Bygg skitet ute i Maria Park istället eller någon annanstans!!


Gäst

#59

2016-02-08 13:08

Vi har barn på Gläntans då säger jag absolut NEJ !!!


Gäst

#60

2016-02-10 04:23

Ta de lugnt tänk om det är ett 1 april skämt bara

Ina

#61 Re:

2016-02-12 21:40

#1: Johan -  

Bra kommentar! Dom är mer farliga för varandra än för allmänheten och då menar jag farliga för att dom kan påverka varandra i både rätt o fel riktning! 

Ina

#62 Re:

2016-02-12 21:43

#51: -  

Men tror ni att dom boende kommer att säljs droger till dagisbarn? Största risken är att dom lämnar stället för att KÖPA droger eftersom det är beroendet som är det svåra att stå emot. 

Ina

#63 Bra initiativ

2016-02-12 21:53

Alla ni som är så rädda - vet ni hur många missbrukare ni har runt omkring er? Grannar, grannars barn, på jobbet, i skolan? Och dom är bra mycket farligare än dom som bor kontrollerat och har genomgått och genomgår behandling. Förhoppningsvis kommer dom att fortsätta på rätt spår tack vare denna möjligheten. Och ni ska veta att det kan vara era egna barn som kan behöva denna hjälpen en gång. Då kommer ni  också att förstå. 


Gäst

#64

2016-02-17 11:41

Anser inte att informationen varit tydlig. Att boendet inte får tillräckligt med hyresgäster som det var tänkt från början som ett trygghetsboende beror på att det är för dyrt att flytta in dit. Egentligen är detta Rikshems problem och inte Helsingborgs kommun. Det rätta hade varit att sänkt hyran för vi behöver ett trygghetsboende för äldre i Ödåkra.
BB

#65 Re: Re:

2016-02-17 14:41

#61: Ina - Re:  

 Just det de är farligare för varandra än sig själv. Det är här vi har problemet. Det kan bli ett förskräckligt springande för att hälsa på varandra och besök får man väl ha? Hit kommer alltså personer med drogproblem och alkoholproblem fulla och skrikiga. Barn som är nyfikna kommer och tittar och undrar och en så nära kontakt när man är ett barn är inte aktuellt för mina barn i varje fall. Enligt mitt sätt att se det är så att säga färdigbehandlade personer bättre att placera ut bland andra hyresgäster och absolut inte i grupp för det är här vi har problemet. Det kan givetvis bli problem när de placeras ut lite överallt men det kan man klara av bättre. Idag finns det gode män och förvaltare som kan hjälpa till med att betala räkningar osv så detta är ett litet problem.

Visst skall det finnas plats för alla i vårt samhälle men ABSOLUT INTE så många nära skola och daghem. HELT FEL. Helsingborgs stad har skapat ett större problem än man tror och Socialtjänsten i Helsingborg är inget att lita på!  Tro mig jag har erfarenhet av dem de är en enda stor snyftskara eller tycka synd om skara.  Jag litar inte på att den personal som sätts att övervaka dessa två byggnader klarar av att sätta de här personerna på plats om det skulle behövas och vad händer då, jo det blir ständiga polisingripanden. Inget som vi i Ödåkra vill ha när vi nu äntligen har skapat ett bättre område kring Gläntanskolan. 


Gäst

#66 finner inga ord

2016-02-17 22:44

Helt sjukt beslut att ha ett stödboende så nära en skola. Läste precis i HD att Björn P inte ska ha stödboende i Allerum på en gård eftersom det är ett litet samhälle och gården är nära en skola. Varför placerar han då ett stödboende i Ödåkra som också är litet och nära en skola???? 

Dessutom är kontraktet på stödboende 15 år. Det är väldigt länge. 

Jsg är väldigt orolig för detta stödboende... det kommer dessutom vara obemannat på natten. 

Mvh en orolig mamma

Nathalie,

#67 Re:

2016-02-22 12:58

#42: svenskutlänning -  

 man blir inte påverkad utan slipper suget som heroin ger, har själv metadon och många jobbar, har barn osv helt fel AC dig att säga så

En som Tänker !

#68 Re:

2016-02-22 20:31

Vad man oxså kan reagera på , är att våra gamla inte har råd att bo där för sin pension som det igentligen var tänkt till 55+ hus från Rikshem sida , bara 4 hade anmällt sitt intresse , kontigt va till det priset/månad , sen kan Hbg Kommun gå in med dom pengarna hellt sjukt ju, 65 st lägenheter X ca 10.000 i månaden räkna själv vad det kommer kosta kommunen   ,nä skitt i våra gamla dom är ju förbrukade , det är ju för J-ligt .Jag är en stor Barn älskare men tänker oxså på våra kära Gamla Föräldrar som slitet för vår skull ,som skulle kunna ha det bra dom sista åren i ett sådant boende

 

Gustav

#69

2016-02-22 23:10


Kontakta oss via e-post

info.helsingborg@rikshem.se

Men ställ er inte i lägenhets kö , för det kostar pengar ,Bojkota

Och Helsinborgs Kommun

Här har ni det onda i det här ärendet , bara maila på 

sandy

#70

2016-02-23 08:38

Vi vill inte att de bo nära skolor och förskolor


Gäst

#71

2016-02-24 10:07


Är väldigt emot placeringen så nära förskola/ skola. Att man blir förvånad över folks reaktioner emot detta är patetisk och säger en del om beslutsfattarnas bedömningsförmåga. Titta på andra städer hur de har löst problemet med placering av dessa hem så att det blir en kompromiss för alla parter. Sen tycker jag att man alltid ska prioritera barnen, alltid.

Gäst

#72 Re: Re:

2016-03-06 00:19

#10: - Re:  

 Detta handler fandme ikke om jäkla huspriser  men om barn i Björka och om deres upväkst i trykke omgivelser!!!!!!!!

eva

#73 ödåkra behandlingsboende

2016-11-06 15:41

Hej Ödåkrabor

Jag är nyfiken,hurhar det gått med träningslägenheterna?


Gäst

#74 Re: etik

2018-09-08 19:34

#55: -  

Vem är en missbrukare.


Gäst

#75 Re: Re:

2018-09-08 19:35

#62: Ina - Re:  

Exakt, kunskapen är enorm.