ödåkra behandlingsboende

Quoted post

Ina

#61 Re:

2016-02-12 21:40

#1: Johan -  

Bra kommentar! Dom är mer farliga för varandra än för allmänheten och då menar jag farliga för att dom kan påverka varandra i både rätt o fel riktning! 

Svar

BB

#65 Re: Re:

2016-02-17 14:41:14

#61: Ina - Re:  

Just det de är farligare för varandra än sig själv. Det är här vi har problemet. Det kan bli ett förskräckligt springande för att hälsa på varandra och besök får man väl ha? Hit kommer alltså personer med drogproblem och alkoholproblem fulla och skrikiga. Barn som är nyfikna kommer och tittar och undrar och en så nära kontakt när man är ett barn är inte aktuellt för mina barn i varje fall. Enligt mitt sätt att se det är så att säga färdigbehandlade personer bättre att placera ut bland andra hyresgäster och absolut inte i grupp för det är här vi har problemet. Det kan givetvis bli problem när de placeras ut lite överallt men det kan man klara av bättre. Idag finns det gode män och förvaltare som kan hjälpa till med att betala räkningar osv så detta är ett litet problem.

Visst skall det finnas plats för alla i vårt samhälle men ABSOLUT INTE så många nära skola och daghem. HELT FEL. Helsingborgs stad har skapat ett större problem än man tror och Socialtjänsten i Helsingborg är inget att lita på!  Tro mig jag har erfarenhet av dem de är en enda stor snyftskara eller tycka synd om skara.  Jag litar inte på att den personal som sätts att övervaka dessa två byggnader klarar av att sätta de här personerna på plats om det skulle behövas och vad händer då, jo det blir ständiga polisingripanden. Inget som vi i Ödåkra vill ha när vi nu äntligen har skapat ett bättre område kring Gläntanskolan.