Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall.


Gäst

#126

2015-11-24 07:15

Utöver alla kommentarer ovan... Exploateringen Norra Kajen + området vid Bolagsverket kommer knappast att få biltrafiken i området att minska.
Antar att dessa bilar inte syns i någon trafikmätning ännu?
Är det bara pensionärer utan bil som kommer att bo i de nya husen?

Gäst

#127

2015-11-24 07:22

Vansinne att lösa pengar på att förstöra en fungerande vägsträcka som kommer att behövas. Alla som kommer söder i från ska inte åka till Birsta!!
Nikki Lauda

#128

2015-11-24 07:27

Bara en observation.....I morse 07.45 var båda norrgående filerna mellan storkorsningen  landsvägsallén och korsningen gamla E4-Sjögatan helt köbelagd. Så är det varje morgon. Likaså börjar kön vid avfarten Skönsberg ofta ända ut på motorvägen på grund av att det bara är en fil och 50 km/h mellan Skönsberg och Skeppareplatsen, flödet hinner inte undan.

 

Om man nu funderar på att göra gamla E4 enfilig, varför inte göra likadant med Skolhusallén också när man ända är igång att förstöra....Noll förtroende för Sundsvalls Kommuns trafikplanerare..."Visionärer" utan verklighetsförankring och sunf förnuft, fy för den lede


Gäst

#129

2015-11-24 07:40

Jag håller med om att det kommer att bli sämre.

Gäst

#130

2015-11-24 08:18

Det får väl vara någon hejd på dumheterna! En liten reserv-väg för de tillfällen då bron måste laga, underhållas och kanske utsättas för olyckor!

Gäst

#131

2015-11-24 08:31

Man undrar om inte det styrande i Sundsvall är kvar på häst o vagn tiden !!! Dom har ej passerat 2000 talet . MICKE

Gäst

#132

2015-11-24 08:32

För att ombyggnationen är ohållbar. Det är en "skrivbordsprodukt" där verkligheten inte finns med!
bibiling
Gäst

#133

2015-11-24 08:41

Naivt att tro att folk skulle cykla eller gå till jobbet. Ett fåtal bor och arbetar i staden. Västernorrland är stort och bilen behövs. Försök åka buss med hämtning på dagis, handla mat o.s.v. Om vi hade samma utbud av lokaltrafik som Stockholm skulle jag gladeligen skippa bilen.Bor i Matfors och jobbar på Ortviken. Köar redan genom stan då jag har kontorstider. Jag kanske ska ta en "genväg" via timmervägen och Hulivägen. Fast det bästa alternativet borde vara att åka först till Nolby och sedan in till Sundsvall och över bron till jobbet. Bra för miljön med 2-3 ggr längre sträcka men då kan jag åka över bron så att jag kan betala broavgift. Fiffigt va? Fin vinst för miljön!


Gäst

#134

2015-11-24 08:56

Ett helt galet beslut !
HUR ska vi som jobbar i stan komma till och från ytterområdena där vi bor ?
Till och från CENTRUM kan man inte välja bron.
Redan nu är det ofta stopp,
fastän det finns dubbla körfält ?!
Tänk om !!

Gäst

#135

2015-11-24 08:59

Trafiken flyter bättre med flera filer, då blir det mindre med
utsläpp från trafiken.

Gäst

#136

2015-11-24 09:04

Först gör man något för luftföroreningarna i Sundsvall sen bygger man tillbaka dom för stora pengar. Resursslöseri

Gäst

#137

2015-11-24 09:27

Jag lovar att åka där varje dag tills vi får en ny trafikplanerare I Sundsvall!

Gäst

#138

2015-11-24 09:38

Det är onödig kostnad, pengarna behövs säkert bättre till nåt annat. Köer har det redan innan ombyggnad av gamla E4an visat sig bli nu vid senaste avstängningen av bron. Att ens tänka på hur det skulle bli då är inte ett kul scenario.

Gäst

#139

2015-11-24 10:04

Helt onödiga utgifter det kan nog behövas 2filigt
Thomas G.

#140

2015-11-24 12:03

Vet inte vad mer som kan tilläggas i detta vansinne som inte redan är sagt? Man blir bara trött på att läsa om förslagen på ombyggnation av gamla E4an. Jag var helt säker på att det var ett skämt först men insåg snabbt att det inte var det. Prestigen i detta gör att höga vederbörande tyvärr aldrig kommer aldrig att lyssna på oss som faktiskt betalar deras löner. Men jag hoppas innerligt att jag har fel...


Gäst

#141

2015-11-24 12:18

De som bor inne i Sundsvall vill också slippa köa när vi ska till jobbet.

Gäst

#142

2015-11-24 12:34

För att vi har puckade politiker

Gäst

#143

2015-11-24 13:21

Ingenting blir bättre. Bara dyrare. Pengarna behövs till annat.
Brogren

#144 Dags att organisera motståndet!

2015-11-24 14:43

Det är utalat att man vill få bort bilismen från staden. Vansinnigt javisst men det är sanningen. Då det är svårt för ansvariga politiker och tjänstemän att slänga det här direkt i ansiktet på medborgarna så lirkar man in det hela i ett slags resonemang med olika argument såsom miljön, risk för straffavgifter, det klimatsmarta samhället, cykelstaden, bygga bort barriärer etc etc och att vi medborgare vill ha det så här.

I en arbetsgrupp inom kommunen sitter man och planerar att chockhöja parkeringsavgiften även för stadsdelarna strax utanför citykärnan. Exempelvis Västermalm, det skulle med förslaget kosta 35:- per dygn att parkera sin bil dvs närmare 11.000 kronor per år. Gissahur det slår mot alla som bor i området som dessutom till största delen inte har egna boendeparkeringar.

Det är dags att vi som inser vart det här barkar försöker att organisera oss på något sätt och bredda motståndet så det både hörs och märks. De extrema inom förvaltningen måste stoppas och de politiker som gömmer sig bakom tjänstemännen måste dras fram i ljuset.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-11-24 14:52



Gäst

#146

2015-11-24 15:26

Denna kommunala förvaltning sysslar bara med stollerier. T.ex.den andra rondellen på Sidsjövägen (Kvarndamsvägen) är totalt onödig.onödig.Man djävlas med bilisterna, smalnar av gator, fyrvägstopp, så följden blir att alla bilar måste ner på centrala stan. Sedan klagar man på mycket trafik. Deras vision är tydligen att åstadkomma totalt stopp för bilism i stan. På somrarna asfalterar man och och gör gatorna jämna som salsgolv, på vintern snöröjer man inte, med påföljd att då helt plötsligt duger det med hur eländiga och gropiga gator som helst. Finns överhuvud taget någon konsekvens i tänkandet?

Gäst

#147

2015-11-24 16:11

Jag kan förstå tanken att vi på sikt ska dra ner på bilåkandet men för den skull måste även tjänstemännen på kommunen vara realister. Först måste i så fall kommunikationsproblematiken med offentliga kommunikationer lösas. T.ex. lokaltåg, fler bussförbindelser, p-platser, p-hus, spårvagn och andra samt fler infarter till och från stan. Det här är sannerligen att börja i fel ände och ytterligare spä på det icke-existerande förtroendet för hur kommunens tjänstemän resonerar. För jag tror att det är de som driver på, inte våra politiker. Vad bilköer kostar i utsläpp och att inte ha mer respekt för människors tid när man försöker få ihop livspusslet är för mig oansvarigt. Bättre hjälpa än stjälpa och jobba på andra lösningar till att börja med.

Gäst

#148

2015-11-24 16:50

Tror att trafikverket betalar notan för ombyggnationen innan de lämnar över ansvaret till Sundsvalls kommun. Därför vill kommunen få så mycket som möjligt för pengarna... ju större ombyggnation desto bättre!

Minns en stor seriekrock med ca 15 bilar inblandade på motorvägen i Timrå (någon gång runt 2001-2005), den gången var det låg sol som spökade. Frågan är när nästa seriekrock kommer att inträffa. Med skillnaden att det var köer på motorvägen som var orsaken!

Gäst

#149

2015-11-24 16:53

Jag kör nästan dagligen på den påverkade vägen med lastbil, under rusningstrafiken är vägen nästintill smärtsam att färdas på.

Gäst

#150

2015-11-24 17:21

Dom kan väl pröva att stänga två filer med
GP-link (betongbariär) nu i ett par månader. Kör på från nästa vecka så kan dom väl sitta i bil och åka lite fram och tillbaka i studiesyfte.. Såklart på andra tider än dötider då.!