Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall.


Gäst

#51

2015-11-23 16:03

Finns ingen egentlig anledning att kasta skattepengar i sjön
MedAlltSomHänder

#52 Terrorist--funderingar som tillägg..hmmm

2015-11-23 16:05

Om man tänker som en Terrorist som vill sabotera "Lite" efter kusten i Mellan/Norra Sverige.

Tex. nu stänger vi av Sverige mitt på! 

Börja med att spränga bort bron närmast Statoil Torsboda (Midlanda sträckan) sen spränger vi Gamla Bergeforsbron (Kraftverket).

Nu har vi stängt av E4 från Norrland och söderut ganska ordentligt! Nu måste folk köra inåt landet för att ta sig söderut.

Tar man sen och skadar nya Bron och med dessa omgjorda avsmalnade vägar genom Sundsvall (som nu planeras) så blir det 

definitivt problem för Norrlänningarna att ta sig fram när man en gång tar sig till Sundsvall med resten som hänt.

Graninge-Sollefteå-Indalsleden-E14-Matfors mfl. vidare mot Njurunda eller Hassela låter inte speciellt roligt om man vill åka från Härnösand till Hudiksvall eller då Sundsvall.

Eller att bo i norra Timrå och jobba i Sundsvall med broar och vägar som inte är körbara. Bara att stanna hemma!

Sundsvall är en Stor Genomfartsstad för E4 och E14 med eller utan broar.

Låt den fungera som det fortsättningsvis också!

Mindre bilister och avgaser i Centrala Sundsvall = GRATIS att köra över BRON för Alla!

Varför krångla till saker som fungerar bara för att efter ett tag upptäcka att det var bättre förr!

 

Att bo på FEL sida om Sundsvallsbron om det gäller Ambulans, Polis eller Brandbil kan bli förödande för den 

som blir drabbad. Speciellt med ombyggda vägar, Avstängd bro och lägg till Rusningstrafik på det! 

 

Än en gång! Varför krångla till saker som fungerar bara för att efter ett tag upptäcka att det var bättre förr!


Gäst

#53

2015-11-23 16:14

Helt rätt bra initiativ ☺

Gäst

#54

2015-11-23 16:16

Köerna på mornarna kommer bli ännu värre, det kommer bli kaos i stan och vill inte ens tänka på hur stadskärnan kommer att påverkas med shoppingen

Gäst

#55

2015-11-23 16:24

Nu får de ta och ge sig!!
Självklart skriver jag på mot denna idioti!

Gäst

#56

2015-11-23 16:28

För att de köer som nu är beror på alla som jobba inne i staden. Det är inte genomfartstrafik. För att få bukt på problemet med trafik skulle först och främmst Bolagsverket kunna ligga utanför staden. Kanske Njurunda, Matfors,Timrå. Detsamma gäller andra större administrativa arbetsplatser. så som IF, Folksam, SPV, Försäkringskassan.
Det är inte klokt att trafiken skall minska och då bygger kommunen sönder hamnområdet med att slå upp Bolagsverkets lokaler tex. Hur många åker inte bil av de hundratals som jobbar där.
Då det är stop på bron pga arbeten på den betyder oxå att all trafik mpste ledas genom staden. Vilket den måste vara bygd för..!

Gäst

#57

2015-11-23 16:39

Därför att planerna är fullständigt vansinniga, orealistiska o totalt verklighetsfrämmande

Gäst

#58

2015-11-23 16:39

Ta bort broskatten som (S) hade som vallöfte och problemet är löst. Vem röstar på (S) i Sundsvall om inte broavgiften är borttagen till nästa val?


Gäst

#59

2015-11-23 16:47

Vansinne !!!

Gäst

#60

2015-11-23 17:00

Vi har redan idag köer med dubbelfiler så jag kan inte förstå hur man tänker. Kan kommunens trafikplanerare trolla?

Gäst

#61

2015-11-23 17:05

På tok fel, blir kaotiskt vid rusningstrafik

Gäst

#62

2015-11-23 17:07

För att det är ett fruktansvärt dåligt å ogenomtänkt förslag!!!!

Gäst

#63

2015-11-23 17:10

Av erfarenhet där i Östersund där jag bodde förut när dom hade gjort smalare vissa vägarna mitten i stan då blev trafiken sämre o kön kan vara ibland lång 2-3 km under rusningstrafiken.. Hoppas att protesta mot ombyggnaden hjälper.. Politiker måste använda hjärnan att räkna ut hur det ser ut o det går inte bara sitter vid skrivbordet o säga "jag kan det o är bra på det"..

Gäst

#64

2015-11-23 17:15

Tycker att det är helt galet att spendera skattepengar på en väg som det inte är något fel på, det kan man göra när den blir dålig. Lägg pengarna på de trasiga vägarna el dylikt istället!

Gäst

#65

2015-11-23 17:20

För att jag tycker det är fel att bygga om E4 genom stan , Vad händer om bron måste stängas av , OCH måste och KAN ALLA använda bron. Miljömässigt tror jag ej detta har någon effekt.
håkan boije

#66 gamla e4 genom Sundsvall

2015-11-23 17:20

Det absolut dummaste någon slipsknut har kommit på........vill dom ta död på stan för alltid????


Gäst

#67

2015-11-23 17:20

slösa på pengar för att tvinga Sundsvallsborna att åka över en bro som kostar pengar och som för ofta har begränsad framkomlighet.
Bygg rätt från början och ta bort avgiften för Sundsvallsbor så kommer bron att börja nyttjas mer och använd pengarna för ombyggnationen till något som tillför oss skattebetalare något vettigt istället.
Pierre

#68

2015-11-23 17:22

slösa på pengar för att tvinga Sundsvallsborna att åka över en bro som kostar pengar och som för ofta har begränsad framkomlighet. Bygg rätt från början och ta bort avgiften för Sundsvallsbor så kommer bron att börja nyttjas mer och använd pengarna för ombyggnationen till något som tillför oss skattebetalare något vettigt istället.

Nackstabo

#69 Skolhusallén varför dubbelfiler när E4 ska få en fil?

2015-11-23 17:27

Inte dubbelfiler på E4 genom stan men varför har vi dubbelfiler på Skolhusallén? Skolhusallén som är en vanlig gata ingen E4. Hur tänker Ni? Har Ni bil? Har Ni kört den sträckan under rusningstid? Vi som inte cyklar eller åker buss får ju enligt Er så många bra alternativ att ta oss till Skönsberg från Nacksta. Sidsjövägen via Universitetsvägen via Baldersrondellen, Dalgatan via Storgatan rondellen och Baldersrondellen eller Skolhusallén Baldersrondellen. Men var det inte så att man ville att luften i city skulle bli bättre? Av den orsaken kör jag via E4 Parkgatan Hamnen mot Skönsberg. Det är nog besvärligt när man ska hem via Berggatan mot Nacksta när det är bilköer som kryper fram. Jag får be om ursäkt att jag har bil och vill köra den till och från jobbet.


Gäst

#70

2015-11-23 17:28

För att dåliga beslut inte ska få genomföras

Gäst

#71

2015-11-23 17:32

Bor i Skottsund arbetar i stan. Arbetar på sådana tider att det är bil som gäller till och från arbetet. Rusningsköerna in till stan, har minskat men försvinner två körfält är vi tillbaka på ruta ett. Det vill säga som det var innan bron byggdes:-(

Skulle idag, måndag 23/11, köra till Birsta. Kl 12:15 passerade jag trafikplats Skönsberg. Där var kö det in till stan i sydgående avfart. Kön var så lång att den gick in i motorvägsdelen varpå bilar tvingades bromsa in från 110 km/h.
Smalnas gamla E4an av kommer detta att vara ett stående problem... Vems är ansvaret om det blir seriekrockar pga köer på motorvägen? Trafikverket eller Sundsvalls kommun?

Gäst

#72

2015-11-23 17:47

därför att det började fel med brobygget,skulle dragits västerut,och fått en naturlig ansl.med e14.därmed automatiskt bättre luft i sundsvall

Gäst

#73

2015-11-23 17:57

Antalet invånare i Sundsvall ökar sakta men säkert. Bilåkandet kommer inte att minska.
Det är en sak att bo i stan och med en radie på 3km, men för oss som har längre ut från stan, minskar antalet fotgängare och cyklister för varje km över 3km.
Prioriteringen bör ligga på oss utanför stan och inte på de som redan bor nära.
Av oss som bor i Njurunda, Matfors, Bergsåker, Kovland, Indal, Alnö, Timrå så är det inte många som cyklar. Dåliga busstider/förbindelser gör att vi hellre åker bil till och från arbetet i stan.
Blir detta verklighet kommer jag att bojkotta stan i alla ärenden utöver arbetet. Det blir då Birsta för hela slanten!
Gäst

#74 74

2015-11-23 18:01

abcdef

De insåg väl att många inte kör på bron för att de måste betala och ska nu tvinga folk att köra där.

 


Gäst

#75

2015-11-23 18:02

Så länge staden och omgivande orter växer och befolkningen ökar så är det ren idioti att tro att trafiken ska minska. Det enda rätta är att anpassa vägarna till den trafikmängd som finns. Minskat antal körbanor är detsamma som längre köer och ökade utsläpp.