Låt Kråkbergsskolan fortsätta vara högstadium!


Gäst

#26

2015-10-07 10:38

För att Kråkbergsskolsn ska fortsätta vara en högstadieskola. Inte förstöra något som fungerar bra. Kläppen kan nog inte fungera som förskola. Vad kostar en ombyggnad ?

Gäst

#27

2015-10-12 21:12

Främst för att min systers barnbarn ska få gå i en bra skola i närheten där de bor.

Gäst

#28

2015-10-12 22:24

Luleå Kommuns Barn och Utbildningsförvaltning lägger med stöd av Barn och Utbildningsnämnden och ledande inom kommunstyrelsen ut ett så kallat förslag på ny centrerad skolstruktur. Konsekvenserna för de barn som drabbas av längre skoldagar, och långa resor har inte tagits i beaktande och jag anser att förslaget inte är i linje med ett modernt och kreativt sätt att utveckla skolan på ett hållbart sätt. Konsekvenserna för samhället, i och med ökad segregation, ökad stress för enskilda familjer och barn, minskad föräldrasamverkan större risk för ökad anonymitet ger inte en bättre skola i Luleå kommun.

Gäst

#29

2015-10-16 07:17

Jag är gammal elev och har syskon som fortfarande går på Kråkbergsskolan och några som förhoppningsvis ska börja där. Det är en jättebra skola och en central punkt i Sunderbyn som måste finnas kvar! Skolan är unik och ger eleverna en bra utbildning som ger stora försprång i kunskap jämfört med andra skolor. Sunderbyn erbjuder närhet till sporthall och naturen för friluftsakriviteter och behöver därför en högstadieskola så att elverna kan utnyttja dessa fördelar till fullo. Dessutom, om politikerna anser att det finns ett större behov av en lågstadieskola för att det finns så många yngre barn i byn - vilken skola ska de gå på sen när de ska börja högstadiet? Ska de då lägga ner skolan för att starta en ny? Det blir betydligt dyrare än att behålla den gamla! Det är ett stort misstag att stänga Kråkbergsskolan - ni tar ifrån eleverna deras framtid!

Gäst

#30

2015-10-16 07:19

Förstör inte en välfungerande skola!
stinise

#31 Låt Kråkbergsskolans Högstadium finnas kvar

2015-11-02 09:08

Har Luleå kommun verkligen belägg för att en sammanslagning av Kråkbergsskolans och Stadsöskolans högstadium kommer att bli en bättre lösning än vad som finns idag? När jag läser i dagens Norrbottens Kuriren att kommunen inte ens räknat på några kostnader för den nya skolstrukturen betvivlar jag det allt mer? Om kommunen inte ens vet att förslaget sparar kostnader vad är då vitsen? För säkert kan sägas att för eleverna i Sunderbyn kommer förslaget att innebära en ökad osäkerhet att inte gå på skola i sin hemby. Dessutom blir det en mer opersonlig skola där elever blir anonyma för lärare och skolpersonal. Varken elever eller lärare samt övrig skolpersonal trivs i en sådan skolmiljö. Luleå kommun: Låt Kråkbergsskolan finnas kvar som Högstadium!


Gäst

#32

2015-11-05 20:38

Politikerna är helt fel ute gällande skolfrågan i Luleå kommun.