Stoppa sköldkörtelskandalen

Stoppa sköldkörtelskandalen / Uppdateringar / Möte med Socialdepartementet. / Kommentarer


Gäst

#1

2015-06-21 09:28

Det är ju jättebra.
Carina Nimstål

Gäst

#2

2015-06-21 09:28

Ta också med alla alternativa behandlingar som finns inkl kostlära också. Har själv arbetat med yoga för sköldkörtel och binjurar och det har börjat vända :-)

Gäst

#3

2015-06-21 10:39

Yay! Bravorop! Applåder
Nillan

#4 Sköldkörtelprov

2015-06-21 12:38

Det ska vara en rättighet att få adekvat hjälp, av proffessionella inom sjukvården, som kan alla vägar att hitta under eller överproduktion av sköldkörteln.

Inte som det är nu, att vissa som har råd, kan skicka sina prover utomlands och det kostar 1-2000 kr.

Lika vård för alla. Vi alla betalar landstings-skatt.


Gäst

#5

2015-06-21 15:08

Vi behöver prioriteras. Vi behöver Sköldkörtelmottagningar.!!

Gäst

#6

2015-06-21 15:33

Jag vill kunna hitta läkare också som kan ge mig det verksamma preparaten. Tack!

Gäst

#7

2015-06-21 18:54

Jag skriver definitvt under!!!
Ann-Christin Willenius

Gäst

#8

2015-06-21 19:40

Skulle va bra om lökarna visste vad sköldkörtel sjukdom Hypoterios är för nått.

Gäst

#9

2015-06-22 06:16

Jag kan inte se någon petition.
Veronica T

#10 Absolut hel rätt!efgmrxyz

2015-06-22 13:41

Jag har skrivit under petitionen och skickat den vidare. Har även varit med i P4 Gbg o vår lokaltidning Härryda Posten som båda intervjuat mig om min Hypotyreos o hur svårt det är att få adekvat vård. Får hoppas att Gabriel Wikström med tjänstemän kan få till något bra. Det gäller att aldrig ge upp o tjata tjata tjata på alla som kan ge röst åt vår situation. Heja på alla "Sköldpaddor" gå med i Sköldkörtelföreningen o Hypotyreosföreningen så blir vi fler. 


Gäst

#11

2015-06-22 14:21

Super sprider vidare

Gäst

#12

2015-06-22 20:49

Jag äter också levaxin. Började vid 10 års ålder å är 53 år nu å lider av ett växlande humör. Ofta däppig.

Gäst

#13

2015-07-12 15:44

Hej, jag fick licens för Armour Thyroid i november 2014, på eget initiativ med hjälp av min läkare på vårdcentralen. under sex år tidigare har jag bett min läkare på med. att hon skulle ansöka om licens med det ville hon inte. Mina många symtom skulle jag ta med vårdcentralen.
Jag har nu ätit Armour Thyroid i 8 månader, och många symtom har försvunnit och andra blivit mycket bättre. Från att ha varit som en Zombi och inte orkat något, så mår jag nu toppen och har fått mitt liv tillbaka.
För någon vecka sedan var jag på med.mottaningen och träffade överläkaren där. Hon vill att jag ska återgå till Levaxin och Liothyronin (vilket jag ätit under 6 år i alla möjliga kombinationer, och då hela tiden blivit sämre). Det talade jag om för henne, men om jag fortsatte att äta Armour thyroid, så skulle jag kunna få hjärtflimmer och kalkbrist. Hon kan inte tänka sig att ansöka om licens och är jag inte villig att återgå till levaxin och liothyronin så vill hon inte ha mig som patient. Jag vill absolut inte återgå, och är lycklig som har min läkare på vårdcentralen, och han ser till att patienten mår bra, det sorgliga är att han jobbar på övertid , är 70 år, så jag hoppas han jobbar länge till.
Många hälsningar från en som har fått livet tillbaka, Marianne Lund
ria
Gäst

#14 Fel Baths.

2017-02-07 17:09

Patient lagen är tydlig och klar att alla skall bli hörda.Efter ett långt lidande och tröttheten tog över ,men enligt läkare var jag frisk.Av en slump hörde jag ett inlägg på TV angående cancer,fick en tid på mammografi,efter en vecka fick jag indirekt reda på att jag hade bröstcancer.  Om man kommer till läkare med trötthet som huvudsakligaste problem ,då MÅSTE det följas upp ,imitt fall hade jag cancer.Senare ,efter ett långsamt upptrappning av tröttheten fick eller har jag en lunginflammation som inte ger med sig.
Nu har det gått 10 år och långsamt men säker blev jag tröttare och nej alla prov var bra,men sedan Augusti den 23 har jag haft lunginflammation,är fortfarande sjuk i lunginflammation.Då undrade läkaren vad vill du att jag skall göra? Och då bara skrek jag för mitt liv om en remiss till Endokrinologen,det tog sin tid jag ringde runt om det hade kommit någon remiss .till slut fick jag träffa en och medicin ,och det råkade bli med fel baths nr ..Tack så mycket för fel behandling i 35 år.Maria Arrias