Avskaffa LVU lagen, och inför en ny lag som hjälper familjer istället för att bryta familjer!!!


Gäst

#126

2016-03-14 20:32

Pga av att lagen inte fungerar och hjälper barnen

Gäst

#127

2016-03-15 11:23

Jag själv har haft det och det är ett helvete tar mycket på psyket!

Gäst

#128

2016-03-15 16:52

För att hjälpa barn och familjer i nöd
EB

#129 En skam att vi behöver starta en sådan petition

2016-03-15 18:13

I ett land som Sverige. Europa. 2016.

EB

#130 Re:

2016-03-15 18:15

#11: -  

 Är du frikänd i 2 domstolar men socialen behåller din dotter? Vem är din advokat? 


Gäst

#131

2016-03-15 22:58

Är tuft och jobiit LVU lagen,som bryta familjer och hela familjen kraschar i havet skena sörligt i hjärtat och aldrig man glömmer inte vad som har hänt och hur man blir utsatt talat av socialtjänsten

Gäst

#132

2016-03-16 15:34

LVU lagen särar på familjer istället för att hjälpa familjer...

Gäst

#133

2016-03-16 16:29

För det är rätt

Gäst

#134

2016-03-16 22:34

Det är viktigt att förflytta resurser till att hjälpa familjerna istället för att betala dyra familjehem ofta för resterande uppväxt. Dvs. förändra LVU-lagen.

Gäst

#135

2016-03-17 05:09

vet själv, av egen erfarenhet, hur fel besluten sociala tar ang familjer, är. därför vill jag skriva under.

Gäst

#136

2016-03-17 11:04

Hej!
Min son blev LVU utan jag visste om det, visste inte vad det betyder, när jag fick veta det va försen......kämpar i min värld utan nån framgång :| De flyttade honom och sen barnbidrag... Uppehålls sen vet inte mer.... Vi har måttr så dåligt " går inte förklara för någån " för att har svårt att lita på nån ....... 
STOR TACK


Gäst

#137

2016-03-17 19:59

Jag som mamma till en son med Autismspektrum störning har själv blivit jagad av Socialtjänsten. Nu vann jag den gången som tur är.

Gäst

#138

2016-03-17 20:34

Skriv på <3

Gäst

#139

2016-03-19 17:50

Jag fick LVU när jag va 6 år gammal social gjorde så att jag inte fick träffa min familj på flera år Tack vare socialen så splittrade dem min familj jag hade jätte bra hemma men när jag kom till fosterhem blev jag misshandlad av fosterföräldrana i flera års tid idag är jag 18 snart 19 har haft självmords tankar sen socialen tog mig i från min familj när jag va 6 år. Jag tycker att detta måste stoppas detta funkar inte mer och mer människor tar sitt liv på grund av socialen . Nu tycker jag vi säger STOPP!

Gäst

#140

2016-04-26 13:03

Det är viktigt att hjälpa familjen istället för att splittraden. Många ungdomar som har el har haft liv börjar med missbruk pga dåligt mående.. katastrof .
M

#141 Re: Skäms

2016-05-13 09:24


Gäst

#142

2016-05-13 13:45

För att barn har rätt att va me sin familj och få växa upp me dem och inte tas ifrån dem

Gäst

#143

2016-05-16 13:13

Jag skrev under denna petition för att socialtjänsten i Trelleborg har tagit mitt barnbarn på helt felaktiga grunder och när vi kan bevisa att de gjort allvarliga fel och att deras kompetens inte är tillräcklig så bemöts vi bara av arrogans och nedlåtatende kommentarer och att det som de kallar för att samarbeta innebär att vi ska godkänna allt de säger . De samarbetar inte alls utan de bara motarbetar och förhalar och hittar på diagnoser som inte finns m.m. JO och IVO har bett dem att komma med en förklaring till hur de hanterar våra klagomål men de verkar inte ens bry sig om det iheller.
Bort med lvu

#144 Soc förstör bara

2016-08-15 13:54

#1: -  

 Socialen förstörde hela min uppväxt tills 18 års ålder.  När de stal mig när jag föddes.  Där de blundade för övergrepp,  fysisk- och psykiskt misshandel,  kränkningar osv.  Även mmitt liv efteråt tills idag har de lyckats förstöra pga de där jag fick efter deras makt missbruk.  Sloppa soc.  Och allt som har med dem att göra och hjälp de som behöver hjälp istället för att stjälpa.  Avskaffa LVU lagen!!! 


Gäst

#145 Re:

2016-08-27 01:01

#17: -  

 Den där jävla idioten Ola Gefvert har man allt hört talas om,han tog livet av min bästa vän med sina metoder!


Gäst

#146

2016-11-03 20:19

Jag skrev under för miitt barnbarn 4 v gammal och min son pappan och svärdotter, som tvingats till detta familjehem pga av en liten incident strax efter förlossningen då dom var väldigt trötta och en personal var allmänt otrevlig som skulle sticka den lilla flertal gånger då min son sa vi tycker det räcker nu vi behöver ha lite lugn och ro,varpå sköterskan blev arg och min son sa ifrån råka komma ett olämpligt ord från han men lungt,hon gjorde anmälan till socilala sen dess har min lilla familj alrig fått komma hem dom är skötsamma självförsörjande aldrig haft med sociala att göra,jo när min son var 15 gick en ruta sönder detta tog dom upp och denna heska människa jag var själv med på mötet sa jag ska nog rota fram mer.Deras liv har slagits i spillror jag har gjort o gör allt vad jag kan andra familjemedlemmar är chockade dom vet ej hur eller vad dom ska göra fullt förståligt detta är ju ej något man varit med om sociala lyssnar ej på oss detta har vi bestämmt säger dom känner oss maktlösa och nu vänder man deras sorg till något sjukt för att skaffa underlag min son är så sönderstressad av att föra en kamp för sin son och fru,våga man ej säga råkade nämna det sönderstressad men då är det ju något fel på han sa dom då.Hjälp jag har läst lagar paragrafer gjort allt men det hjälper föga,vill få hem dom är rädd nu att dom hittar på något ännu värre .Farmor och farfar
Stikan

#147 Re:

2017-10-01 12:46

#51: -  

 


Gäst

#148 Re:

2018-01-03 01:32

#137: -  

Hej jag en mamma  såm soc hat  tagit mina tre3 vakra born  nestan  tre3 år  mina  born har LVU  men soc  gör  ibland  fel  men  min  lila vakra döter fik midicin hon har 6 år men hon  aldrig inte var dålig men hon  fick  trauma för att  hon träfar inte  ofta  mina  bon  kan  träfa ås två månader en gång  båra två 2 timar men  mina barn  är mycket lesend dom vill flytar hem  hela tiden dom såker hem  men dom har LVU  

DMM

#149 Re:

2018-05-25 10:15


Gäst

#150 Jag vet precis vad ni menar!

2018-05-25 10:31

Samma sak händr oss i nuläget!

Det är verkligen skamligt att man på socialtjänsten inte ser sina egna fel och brister utan i princip utövar sin makt för att motbevisa att man har rätt.Vår son blev plaverad på felaktignformation och vi som föräldrar anses vara över engagerade och att vi i stället bör baccka.

Men hur skall man kunna göra det när ens barn INTE får någon behandling och flyttas runt i olika HVB/Akut SIS. Vi bönar och ber om ett samarbete för vår son ersätter nu missbrukproblem med psykisk ohälsa och erbjuds medicin efter medicin för att kunna stå ut i tillvaron. Precis som ni så uppfattar vi att soialtjänsten vill att man godkänner särskilda befogenheter men vägrar en fungerande dialog kring vår son. Detta kallas så fint som "Frivillighet med tvång" för säger man nej till att godkänna vissa saer så hotar man att ta till lagen.

 

Vi har till och med tagit fram egna vårdplanering för hemkomst utan respons.

Vår son är kt duktig på att uttrycka sina känslor och behov och säger detta rakt till socialtjänsten som trots detta bara säger: mmm, vi förstår men det är inget vi kan göra just nu mer än att vänta.

Detta är inte sant, de kan när som helst häva ett LVU om de så önskar.

Sorgligt nog betalat man hellre 5.000:- /dygn för att hålla vår son inlåst på ett akut SIS som inte ens erbjuder utredning eller behandling. Där skall han vara tills man får en plats. Dessa köer är idag upp till 4 månader långa och undertiden sitter han som i ett fängelse.

Fy skäms till socaltänsten som inte BRYR SIG OM BARNETS BÄSTA utan endast ser ÅTGÄRDER som saknar en mening.Man vet inte ens om an skall komma till SIS utredning eller SIS behandlig.

Vi är en kärleksfull stor familj,med bra förutsättningarm vi är resurs starka och handlingskraftiga och vi är BRA FÖRÄLDRAR.

Jag undrar: Vem gör bedömmningen vid anställning på socialtjänsten att socialarbetaren har en bra omdömmesförmåga?

Vem granskar att journalanteckningar förs korreky utan att en personlig värdering läggs in?

Socialtjänsten själva i frågasätter inte ens om det som står i journalanteckningar från vårdförättare stämmer utan man TAR FÖR FIVET att allt stämmer.Detta borde verkligen ses över. Jag har läst alla journalanteckningar gällande vår so och det är allt i från FAKTAFEL som namn,ålder,bostad etc. till felaktigt överlömnad information, feltolkningar av vår sons egna ord och mkt mer.

Detta vet jag för att jag är en engagerad mamma som pratar dagligen både med vår son och även hans boenden.

Tack för ordet Kan skriva hur länge som helst.....