Avskaffa LVU lagen, och inför en ny lag som hjälper familjer istället för att bryta familjer!!!


Gäst

#51

2015-05-12 17:28

Skriver under för att socialtjänsten har passerat gränsen för anständigt uppförande med regeringens och domstolars goda minne. Utredningshemmet Bodahemmet i Borås har bevisligen en standardrapport författad av socialtjänsten i Uddevalla där endast namn på familjemedlemmar byts ut; allt annat är samma fabulerande och fabricerade ”omsorgsbrister”. Förvaltningsrätten i Göteborg måste ha läst samma saga hundratals gånger med olika ”huvudrollsinnehavare”. Kammarrätten likaså, läser samma lögner utan att höja ögonbryn. Se till att dela vidare så det blir tusentals underskrifter och skicka namnlistan sedan till riksdagen och Europaparlamentet. Få slut på lidandet!

Gäst

#52

2015-05-12 18:51

Jag har fyra drabbade barnbarn

Gäst

#53

2015-05-12 19:27

Gud skapade man och kvinna och genom kärleksakten kom barn till och då föddes familjen. Det är föräldrarna som ska få stöd om de finns brister i familjen. Om någon utifrån som ska bestämma över familjen som ex, socialtjänsten med LVU så är det en ren sekteristisk handling "en sekt" som påtvingar och ger traumatiska problem för barn och föräldrar.

Gäst

#54

2015-05-12 20:28

Jag kan berätta att min dotter sökte hjälp. Men socialen sket i att hon blev misshandlad fysisk o psykiskt av sin fader. Nu har soc gömt min dotter eftersom jag inte har vårdnaden som fadern ljög ihop. Nu har dom tagit Lvu på min dotter fadern grund av att min dotter sökte hjälp i en förening i Stockholm. Men där så lyssnar inte heller soc på henne. Hon är tolv år soc har hotat denna tjej tidigare om hon inte joppar av bilen hos pappa så låser vi in dig på sjukhus. Nu har Ängelholm lämnat över äre det till fjälkinge o denna person är jäv o i hyrd. Jag har inte fått ett enda beslut på att jag inte får ha umgänge. Jag har dombeslut på att min dotter ska ha kontakt med sin mamma. Sen har vi denna jädrans Lvu o fosterhem. Där dom stänget biologiska föräldrar ute.o soc säger att soc set till deras säkerhet o välmående. Barnens bästa som vi föräldrar blir anklagade för att vi inte kan göra. Socialen o fosterhem får döda med övelagt mord på barn. O det är inte fösta gången i dessa olika kommuner. Jag ser mycket allvarligt på detta med att soc ska få ta LVU som rutin när dom har hur många andra resurser att hhjälpa familjen med. Jag anser att all soc ska byrad ut o straffad för alla skador o mord dom har utsatt föräldrar för. Väck med detta hemska Lvu som bara är för att skada barn o familjer. Lägg in någon mer anpassat om det är riktikt akut. Soc ska heller inye ha med Lvu att göra. Det får vara via domstol eller en utbildad distans som kan detta. Soc har tedan visat vad Sberige o våra grannländer råkar ut för. Det är många nu. Hjälp oss att få väck soc o Lvu. O in med utbildad personal o ska ha jobbat med barn o kan barnperspektiv o verkligen klara av jobbet o ge fan i att hota eller skrämma barn till tystnad. Dey ska även vara bra samarbete mellan soc o fosterföräldrar o framförallt biologiska föräldrar o deras nät verk. Allt detta är viktigt .

Gäst

#55

2015-05-13 01:06

Jag har själv ett sol-placerat barn boende hos mig och är lite insatt och läser mycket om detta. LVU har krossat så många familjer redan, på otroligt märkliga grunder. Detta måste få ett stopp, för barnens bästa

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-05-13 01:18


familjen som tvinga fly landet

#57 familjen som tvingas fly

2015-05-13 01:26

Hej jag har ny och färsk händelse som handlar om en svensk familj som har tvingats fly landet med sina barn och räda dem ifrån detta system. Det hände efter att deras älsta dotter blev omhändertagen i sluta av föra året 23/10/2014. Och till idag vet vi inget om henne. Jag har ring förvaltnigsrätten och dä ser dem att det inte har vart nån förhandlingen för den person och sa till mig att ringa till social tjänsten och det gjorde jag men fick inget svara det är som är mest konstiga i det hela är att det inte har lämnats nån judiska beslut förvaltnigsrätten som borde ha gjort 11 dagar efter omhändertagandet. Snälla snälla snälla vi vädjar om nån hjälp vi har en ungflicka som har rövats bort och en familj som har tvingas lämna allt dem har och fly landet för sina barns skull. Är det så vi vill ha det i vårt land där svenska familjer får fly sitt eget land snälla kontakta mig på det nr 0723380980. Snälla snälla bara kontakt mig så jag har nån att prata med om det håller på bli knäpp av det jag har inget att prata med.


Gäst

#58

2015-05-13 03:55

Mina 3 minsta barn är placerade enl LVU på falska grunder och pga att jag har ADHD. Finns inga bevis om att mina barn for illa med mig. Bara antaganden.
Xxxx

#59

2015-05-13 06:34

Hej ! Jag själv är en utav dom drabbade som miste vårdnaden för rn konflikt och partisk utredning från Sos. Den som blev ännu värre drabbad var vårt bsrn som mist sin mamma ich syskin och livet blev ännu värre med detta. Det är barnen som betalar priset utav SOS som inte kan göra riktiga BBIC. Utredningar !!!!!! 


Gäst

#60

2015-05-13 07:56

Därför, soc tag barnen och efteråt, förtala föraldrarna, tillsammans med barn handlägare och familjehem. Soc aldrig vill samarbeta med föraldrar.

Gäst

#61

2015-05-13 08:57

Jag skrev på för att min dotter blivit drabbad och för att soc inte alls jobbar för barnets bästa som de alltid påtalar!!

Gäst

#62

2015-05-13 09:39

Snälla skriv på så soc inte vinner

Gäst

#63

2015-05-13 09:46

För att jag har själv varit LVU placerad
Riksföreningen mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige

#64 Re: familjen som tvingas fly

2015-05-13 11:40

#57: familjen som tvinga fly landet - familjen som tvingas fly  

 Bli medlem Riksföreningen mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige på facebook, så får du dela dina meningar med andra drabbade. Vi har sekretess


Gäst

#65

2015-05-13 21:15

För att jag har en dotter som är placerad enligt LVU!

Gäst

#66

2015-05-13 21:37

Min dotter blev fosterhemsplacerad när hon var 5 månader på lösa grunder

Gäst

#67

2015-05-13 22:01

Tycker att LVU är förskräcklig.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-05-14 00:00


Nikita

#69

2015-05-14 00:03

För att jag har nära vänner som blivit berövade sina barn. De kämpar i fullständig motvind där sociala myndigheter har totalt övertag och föräldrarna är helt maktlösa. Detta är ett maktspel där de drabbade blir behandlade som om de vore omyndiga. Jag känner enorm frustration och maktlöshet och undrar om det är i landet Sverige detta händer? Annelie Mårtensson


Gäst

#70

2015-05-14 03:03

1.För att det är fel att Kidnappa barn, med lagens hjälp.
2.För att det är fel att låta en Legal Barnhandelsindustri vara en Samhällsbärande verksamhet.
3.För att både föräldrarna och barnen ligger och gråter om nätterna, och vill hem till varandra igen.

Gäst

#71

2015-05-14 07:56

Jag anser att Socialtjänsten missbrukar LVU lagen. Vid att splittra familjer och att dessa familjer som drabbats inte får sina barn tillbaka. Ett maktmissbruk som dom inte innehar, men ändå använder med våra politikers samtycke.

Gäst

#72

2015-05-14 09:00

Barnens mänskliga rättighet att det går till på ett sunt och riktigt sett.

Gäst

#73

2015-05-14 11:32

Skrämmande orättvisor!
ryssan
Gäst

#74

2015-05-14 11:38

Jag är själv drabbad av den o barnen tagna på falska grunder o social arbetares egna åsikter o värderingar , samt hot mot barn från densamma till ett av mina tagna barn.


Gäst

#75

2015-05-14 21:24

Enl önskemål från en vän.