Rädda Göteborg - Stoppa Västlänken!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Göteborg - Stoppa Västlänken!.


Gäst

#51

2015-05-10 14:34

för att jag är emot västlänken

Gäst

#52

2015-05-10 14:37

De moderna lösningarna till bättre infrastruktur löses genom alternativet Centralstation Gårda för flera trafikslag samlade inkl. Höghastighetståg ! Dessutom är nya Skytrains en bättre lösning för hela Göteborgsområdet! Därtill bör vi nu även satsa på en Förbifart Göteborg och därigenom ta bort minst 30.000 fordon /dygn genom Gbg centrum !


Gäst

#53

2015-05-10 14:41

Det är för att man i frågan inte tänkt på allt som kan hända. Redan för många år sedan bestämds att man inte kunde bygga T bana i Göteborg.
Börjar man gräva kommer vi få uppleva massor av problem och den budget som är laggd. Se på projektet Hallandsåsen! Lägg om och bygg så man gör flera av dagens storstäder t.ex Dubai. Antagligen billigare och vi kan visa vår vackra stad istället för i mörka tunnlar. Sträckningen av västlänken kan i princip göras med ovan jord bana.

Gäst

#54

2015-05-10 18:41

Jag tycker inte om när någon leker med mina pengar. Om man skall investera i något så måste man tydligt visa payback.

Gäst

#55

2015-05-10 19:53

Det är en katastrof för Göteborg!

Gäst

#56

2015-05-10 19:57

Göteborg byggs sönder i leran , bygg ovan jord utnyttja gårda modellen !!

Gäst

#57

2015-05-10 22:15

Göteborgare kommer inte att ha någon nytta av VL, vi får bara betala vilket jag INTE vill. Pengarna behövs på andra områden, vård, omsorg, skola mm. Det finns bättre och billigare alternativ än VL. STOPPA miljökatastrofen och vansinnet NU.


Gäst

#58

2015-05-11 16:00

Västlänkens ofantliga otymplighet, miljö-skada, enorma kostnader och ringa samhällsnytta är ett dåligt projekt som drivs framåt enkom pga okunniga politikers prestige.

Gäst

#59

2015-05-11 20:11

Västlänken = värstlänken

Gäst

#60

2015-05-14 08:03

Beslutet avseende delprojekt Västlänken, del av det Västsvenska Paketet, var ett förhastat, ej genomarbetat beslut, där man ej beaktade alternativa lösningar. Nyttan med Västlänken visar sig vara försvinnande liten och den insats som krävs för att bygga densamma är mycket omfattande. Jag vill att delprojekt Västlänken stoppas och att det tillsättes en oberoende utredning, som utreder också de alternativ som ligger utanför Drottningstorget. Jag vill att Göteborgsregionens infrastruktur utvecklas på ett kostnadseffektivt sätt,med hänsyn till nytta

Gäst

#61

2015-05-16 19:43

Har nog aldrig protesterat offentligt mot tokigheter i politiken, även om jag tyckt illa om beslut många gånger, men dessa urusla beslut från politiker som djupt föraktar folkviljan, driver ett projekt som förstör Göteborg, riskerar ett ekonomiskt fiasko och dessutom inte löser trafikproblemet.
Till slut rinner bägaren över av sista droppen!

Gäst

#62

2015-05-18 08:58

Idén med västlänken är väl lika bra som att anlägga en järnväg ut till Brännö ungefär.

Gäst

#63

2015-05-18 12:28

Detta borde vara kriminellt

Gäst

#64

2015-05-18 16:26

Djupt orättvis skatt som delar Göteborg i ett vi och dem.

Gäst

#65

2015-05-18 17:43

Västlänken är ett galet projekt och får inte genomföras.........

Gäst

#66

2015-05-18 18:41

Det finns INGEN politiker eller vettig människa som hade satsat sin egen ekonomi i ett sånt här riskprojekt där så mkt osäkerhet och varningar samt folkvilja enot florerar !

Gäst

#67

2015-05-18 19:29

För att jag värnar om den riktiga demokratin, inte den nedgång och sopstation vi bevittnar idag!

Mr Måne

#68 Hög standard och välstånd eller förfall och soptipp?

2015-05-18 19:35

Jag skrev på för att jag är trött på politiker som bara tänker på sig själva, sin plånbok samt den nya vågen skattebetalare vilka man just nu utbildar i hur det är att bo i lägenhet b la

Västlänken, likt de politiker som förespråkar den kommer ta död på Göteborg som stad, räcker det inte med alla gäng och kriminella, ni ger er inte, ni måste ge en utav Sveriges absolut trevligaste och vackraste städer nådastöten!

det är fördjävligt, inte nog att man lurade tusentals människor på trängselskattssvindeln, nu skall man lura folk på nytt

Frågan till allmänheten, när blir ni förbannade och tänker göra något på allvar?

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-06-02 18:16


Andreas Beckman

#70

2015-06-02 18:22

För att västlänken inte ger den nivå av samhällsnytta som en investering i den storleken kan förväntas. Den är verkar dessutom avsevärt mer riskabel än vad politiker vill kännas vid.

 

Gårdalänken, även om den också riskerar bli dyrare än estimerat, har en reell potential att leverera för det den kostar. Kan i behov av fler stationer kompletteras med en i höjd med Sisjön.

Västlänken däremot är ett misstag från början till slut. Jag menar... Haga? 0_o 


Gäst

#71

2015-07-21 15:54

Västlänken är synnerligen olönsam, ger försämring för pendeltågsresenärerna, är högriskprojekt ur kostnadssynpunkt, ger stora besvär för göteborgarna under ca tio års byggtid och tar pengar från bättre kollektivtrafiklösningar.

Gäst

#72

2015-07-22 20:38

Jag skrev på av två anledningar: 1. Sprängningen av Västlänkens dubbelspåriga järnvägstunnel några meter rakt under Skansen Lejonet måste stoppas. Sprängningen kommer att orsaka svåra irreparabla skador på Göteborgs främsta symbolbyggnad. 2. Station Haga i Västlänken projekteras helt utan realistiska förutsättningar och måste stoppas. Varken Gbg stad eller Trafikverket kan visa acceptabla underlag som motiverar denna planerade jättestation som kommer att skövla 100-tals träd i Allén och riskera Hagakyrkan.
TO

Gäst

#73

2015-09-26 07:20

Västlänken bidrar inte med någon som helst samhällsnytta utan blockerar endast möjligtheterna till bra infastruktursatsningar som kommer göteborgarna till nytta.

Gäst

#74

2015-09-30 01:00

Jag vill stoppa västlänken.
Per

#75 Re:

2015-09-30 01:02

För jag vill stoppa västlänken1: -