Rädda Göteborg - Stoppa Västlänken!
Kontakta namninsamlingens skapare
De moderna lösningarna till bättre infrastruktur löses genom alternativet Centralstation Gårda för flera trafikslag samlade inkl. Höghastighetståg ! Dessutom är nya Skytrains en bättre lösning för hela Göteborgsområdet! Därtill bör vi nu även satsa på en Förbifart Göteborg och därigenom ta bort minst 30.000 fordon /dygn genom Gbg centrum !
Börjar man gräva kommer vi få uppleva massor av problem och den budget som är laggd. Se på projektet Hallandsåsen! Lägg om och bygg så man gör flera av dagens storstäder t.ex Dubai. Antagligen billigare och vi kan visa vår vackra stad istället för i mörka tunnlar. Sträckningen av västlänken kan i princip göras med ovan jord bana.
Göteborgare kommer inte att ha någon nytta av VL, vi får bara betala vilket jag INTE vill. Pengarna behövs på andra områden, vård, omsorg, skola mm. Det finns bättre och billigare alternativ än VL. STOPPA miljökatastrofen och vansinnet NU.
Till slut rinner bägaren över av sista droppen!
För att jag värnar om den riktiga demokratin, inte den nedgång och sopstation vi bevittnar idag!
Hög standard och välstånd eller förfall och soptipp?
Jag skrev på för att jag är trött på politiker som bara tänker på sig själva, sin plånbok samt den nya vågen skattebetalare vilka man just nu utbildar i hur det är att bo i lägenhet b la
Västlänken, likt de politiker som förespråkar den kommer ta död på Göteborg som stad, räcker det inte med alla gäng och kriminella, ni ger er inte, ni måste ge en utav Sveriges absolut trevligaste och vackraste städer nådastöten!
det är fördjävligt, inte nog att man lurade tusentals människor på trängselskattssvindeln, nu skall man lura folk på nytt
Frågan till allmänheten, när blir ni förbannade och tänker göra något på allvar?
This comment has been removed by the person who wrote it.
För att västlänken inte ger den nivå av samhällsnytta som en investering i den storleken kan förväntas. Den är verkar dessutom avsevärt mer riskabel än vad politiker vill kännas vid.
Gårdalänken, även om den också riskerar bli dyrare än estimerat, har en reell potential att leverera för det den kostar. Kan i behov av fler stationer kompletteras med en i höjd med Sisjön.
Västlänken däremot är ett misstag från början till slut. Jag menar... Haga? 0_o
TO
| This discussion has been closed. |