Protest mot Regeringens uttalande 21/2 2015 om Ukraina


Gäst

#1

2015-02-26 08:53

Regeringens uttalande visar med beklaglighet den brist på kunskap, analys och kritiskt självständigt tänkande hos våra folkvalda. Det brister i Svensk tradition gällande vår alliansfrihet och vad värre är, att våra parlamentariker sitter i knät på eu/natolobbyn som hetsar till krig och sanktioner mot ett land vars främsta brott är att det försett regionen med humanitär hjälp.

Gäst

#2

2015-02-26 09:13

Någon måste protestera mot nuvarande regerings dumma uttalanden.

Gäst

#3

2015-02-26 09:23

Sverige som officiellt kallas allians fritt och neutralt är högst delaktiga i krigshets och propaganda spridning. Inte acceptabelt.

Gäst

#4

2015-02-26 10:01

Regeringen har förklarat att den för en feministisk utrikespolitik. Vilket borde betyda insatser för att trappa ner Ukrainakonflikten. Av detta syns inte ett spår. Jag är besviken.

Gäst

#5

2015-02-26 10:06

Regeringens bild av händelserna i Ukraina är skev, och följer mainstream media. Som jag ser det är kriget i Ukraina ett inbördeskrig mellan kuppmakarna i Kiev, stödda av USA, som vill ha ett unietniskt Ukraina utan nationella minoriteter, och federalisterna i Donbass, som inte accepterar kuppen; och därför måste ses som den enda lagliga regimen.
Olle Nilsson

Gäst

#6

2015-02-26 10:45

Stoppa kriget nu!

Gäst

#7

2015-02-26 11:27

Ytterst viktigt för freden i Europa att skriva under och sprida !!

Gäst

#8

2015-02-26 11:40

Främja sanning

Gäst

#9

2015-02-26 11:56

Regeringsuttalande får inte baseras på obekräftade uppgifter. Vår snälla Sverige ska skydda mänskliga rättigheter där de kränks, och just detta sker i Östra Ukraina nu.

Gäst

#10

2015-02-26 12:16

Most of news which shown in Sweden about situation on Ukraine full lie
Swedish people shown false situation and position of Russia and Putin
Better show true about action of USA and results: YUGOSLAVIA, IRAQ, LIBYA and now chaos and war in Ukraine
Yankee go home!

Gäst

#11

2015-02-26 12:31

Ukraina är en nazistisk stat
Влади́мир

#12

2015-02-26 13:55

Detta är mitt krig, klart det är mitt krig! Vem fan håller på med detta, vem är er chef? 

Ni vet att jag kan svenska eller? När jag får tag i ER skall jag tvinger att sjunga denna till ni har ont i munnen: 

Var är din rädsla
När vi står inför krig på alla fronter
Du ser vägen
Du går mot vinden och viker aldrig
Det är vågat
Du har självförtroende
Och är sann mot dig själv
Men hur är det med mig?
Förtrollad, förhäxad
Jag kan inte glömma dig
Vem är han, trots allt?
 
Du är Putin, du är min Putin
Jag vill va me dig
Jag skriker efter dig
Min putin, min kära Putin
Ta mig med dig
Jag vill va med dig
 
Ditt liv
Är fullt av färger och maskerader
Och genom röken
Utmanar du världen
Befriar Krim
Följer upp detta dåd
Du återställer vår egen
Frihets Union
Men hur är det med mig?
Förtrollad, förhäxad
Jag kan inte glömma dig
Vem är han, trots allt?
 
Och du
 
Du är Putin, du är min Putin
Jag vill va me dig
Jag skriker efter dig
Min putin, min kära Putin
Ta mig med dig
Jag vill va med dig
 
Vad kan göra här
Att följa, att följa, att följa! (eg fly, men avser rörelse)
Att följa? Javisst, vi följer efter dig!
För han är Putin!


Du är Putin, du är min Putin
Jag vill va me dig
Jag skriker efter dig
Min putin, min kära Putin
Ta mig med dig
Jag vill va med dig

 


Gäst

#13

2015-02-26 14:22

Bra initiativ!
zz

#14

2015-02-26 14:41

Usa har redan erkänt att kuppen i Ukraina inte bara är finanserad (6 miljarder dollar) utan även planerad av dom. Ukrainska regeringen har ljugit om precis allt från första början och har därefter tvingats erkänna lögnerna bit för bit allteftersom bevis mot deras lögner uppdagats. CIA har erkänt att ett amerikanskt jaktplan har skjutit ner det Malaisiska planet och att det inte finns något som visar att Ryssland eller de så kallade separatisterna har haft något med det att göra. Ukrainska presidenten har alldeles nyligen visat upp arkivbilder på Ryska militärtrupper från Giorgien 2008 med påstående att det är nyligen tagna bildbevis att Ryska trupper befinner sig i Ukraina. OSSE har från början varit på plats och övervakat och hela tiden hävdat att det inte finns några bevis för att Ryska trupper deltagit i några strider. Varför anser våran utrikesminister att vi ska inte bara ha fortsatta ekonomiska sanktioner mot Ryssland utan även att sanktionerna ska utökas? Det finns ingen logik eller nån moral i det ställningstagandet... Varför?

Tord Björk

#15 Var gärna saklig!

2015-02-26 15:06

Detta upprop koncentrerar sig på svensk utrikespolitik och strävar efter saklighet. Allehanda spekulationer eller fakta som inte direkt berör det som tas upp passar bättre i andra sammanhang t.ex. på sociala medier.

zz

#16 Re:

2015-02-26 15:11

#5: -  

 Helt rätt förutom att det verkar vara mainstream media som följer regeringens bild. lika illa eller kanske ännu värre... <3


Gäst

#17 Re:

2015-02-26 16:03

#5: -  

 


Gäst

#18

2015-02-26 18:12

Det vore mer rakryggat av politikerna om de i stället valde att hänga ut de som verkligen är skyldiga, dvs USA, men det går såklart inte med tanke på att Sverige är USAs 51 delstat :(

Gäst

#19

2015-02-26 20:16

Den svenska massmedian måste berätta sanningen om kriget i Ukraina och inte bara skälla på Putin. Massmedian börjar redan tappa folkets förtroende.

Gäst

#20

2015-02-26 20:29

Skrämmande att Sverige har blivit ett av de land i Europa där media ensidigt vidare befordrar USA:s propaganda krig mot Ryssland. Inte ens EU.s intresse att lösa krisen ,får vi ta del av. Vi har gått från att vara ett öppet land med en fri debatt, till att ha EU:s hårdast styrda media. DN,SVT; SR och alla rikstäckande tidningar har bildat en enad front mot Ryssland och president Putin, som oftast kallas "diktator" inte ens debatt i EU:s länder som Tyskland, Frankrike, får vi i Sverige ta del av. Det vi serveras är USA:s officiella krigs propaganda.Lyssnar man på Svenkt media, får man intryck av att det råder undantags tillstånd i landet, att vi redan befinner oss i krig med Ryssland. Än mer skrämmande är att det inte hörs några kritiska röster från Sveriges riksdag eller från Sveriges regering, i Tyskland är debatten livlig och Angela Merkel är Ryssvänlig till och med i jämförelse med VP:s politiska uttalanden. Planerar Sveriges politiker att alliera sig med USA i ett kommande angrepps krig riktat mot Ryssland? Ändå bra att Stefan Löven gav Angela Merkel stöd att finna en förhandlings lösning. Men hela riksdagens

Gäst

#21 Ärlighet, anständighet

2015-02-27 11:12

Sanningen måste gå före allt annat, även i Sveriges utrikespolitik. Befolkningen får inte föras bakom ljuset av regeringen och massmedia. Vi älskar vårt land, och vi vill se vår regering agera ärligt, anständigt, och med respekt för mänskliga rättigheter i andra länder, samt fördöma antikonstitutionella handlingar mot suveräna stater.

Ragnarök

#22

2015-02-27 11:20

Sakta men säkert har "våra" regeringar, oberoende av färg, lockats in i nätet av plutokrater.

Sålunda är inte "våra" politiker våra längre. Dom har köpts av dom med oändligt med pengar, d.v.s dom internationella banksystemen.

Och eftersom dom är köpta, som luder, så kan hallikarna behålla dom och göra vad dom vill med dom, vilket är dit dom ändå kommer att fly, för om folket får tag på kräken, så kommer dom att dingla i lyktstolparna!


Gäst

#23

2015-02-27 12:10

Äntligen några som gör något konkret och
försöker få ett stopp på undfallenheten
gentemot NATO/EU/USA:s åsiktsdominans.

Gäst

#24

2015-02-27 17:49

Sorgligt och skamligt att den sittande regeringen inte vågar ta till sig fakta om saken. Vi som röstade bort Kalle Bildt hade hoppats på mer förnuft, neutralitet och självständighet från Margot. Hon borde ta sig tid och gå igenom oberoende fakta...
???

#25 Re: Är du helt sjuk i huvudet???

2015-02-27 17:55

#12: Влади́мир -  

 Hur vore det med lite anständighet och sunt förnuft ? Skäm inte ut oss, som agerar här för landet och dessa folk och framtid...

Det här är fel forum för denna sång, kompis!

Du får ju dem seriösa skribenter att äcklas...