Utvisning efter 4år till ett av världens farligaste länder, Burundi

Min o många andras vän som varit i Sverige i 4 år ska nu utvisas till ett av världens farligaste länder Burundi den 18 februari. Hon går andra året på gymnasiet där hon pluggar till undersköterska. Hon gick extra år på högstadiet för att komma in på linjen så fort som möjligt för att sedan komma ut direkt i arbetslivet. Hon kan sjukt bra svenska o utöver det en helt underbar person som är mån om alla. Sverige kommer skicka i väg en stor nyckel till samhället men också en av världens finaste personer enligt mig.

Burundi är ett ganska omtalat land just nu runt om i världens medier. De sker folkmord varje dag o är näst intill krig och de varnar för att inte åka dit eller skicka tillbaka någon dit men såklart inte Sverige!!! De anser att det inte är farligt i Burundi!

Min vän har ingen att vända sig till i Burundi, inga släkteringar-inget.

Hjälp min fina vän genom att skriva under här för att kunna ändra beslutet! Detta är så orättvist!

Dela gärna detta så att så många som möjligt skriver under för så jobbigt är det inte att skriva under en sån här uppenbar sak. Snälla, det är bråttom! Tack!