Stockholm stad har, i samråd med Sveriges regering och riksdag, beslutat att riva dessa skulpturer av Picasso i Moderna Museets trädgård för att höja säkerheten kring museet! Mot detta protester vi:

Tvärtom; med skickligare marknadsföring  skulle dessa unika verk av Picasso, bli ett av de större på den internationella konstscenen och som sådana dra än fler turister. Dessa verk, som redan satt konstsverige på den internationella kartan, tillhör oss medborgare. Att riva dem är en ingenting annat än en politisk och internationell skandal!

Marianne Lindberg De Geer    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Marianne Lindberg De Geer överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.