Rör inte Bromstens IP

När Bromstensstaden med 2500 lägenheter byggs så flyttar det snart in tusentals nya barn och ungdomar till Bromsten. Samtidigt planerar man att riva den nyrenoverade idrottsplatsen på Bromstens IP och halvera idrottsytan för att ge plats åt en ny skola.

Vi anser att när man bygger nya stadsdelar måste både idrott och skola finnas med i planeringen. I en tid av ökande ohälsa och kriminalitet måste vi kunna erbjuda våra ungdomar en vettig fritidssyselsättning. I 110-år har Bromstens IK idrottat på Bromstens IP, en fungerande ideel föreningsverksamhet och idrott är för många ungdomar räddningen från att hamna i kriminalitet och är grunden till bättre hälsa. Under senare år har integrationen blivit allt viktigare men mötesplatser för ungdomar med olika bakgrund är få och nu hotas en av Sveriges bästa integrationsplatser av kortsiktiga beslut från våra politiker.

Skriv under och gör din röst hörd

klart1.JPG

Genom att underteckna godkänner jag att Bromstens IK lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.