Rör ej våra dagbarnvårdare i Ö-vik - låt föräldrar ha en valmöjlighet till barnomsorg

En epok går snart i graven - om våra kommunalpolitiker får sin vilja fram.

I början av december kom det en plötslig och tragisk nyhet från vår kommun att dagbarnvårdarna (dagmammorna) ska avvecklas, utplånas f.o.m höstterminen 2021.

Ett dråpslag för de som jobbar med detta underbara, fantastiska jobb; att ta emot barn i deras hem. Men även för vårdnadshavarna som valt, tagit ett akivt val, att välja att deras barn vistas i barnomsorg hos dagbarnvårdare. I en lugn hemmamiljö, små barngrupper, få den tid barnen behöver för omsorg, fostran och lärande i mindre grupp.

Alla vårdnadshavare MÅSTE få ett val till barnomsorg för det viktigaste de har: BARNEN!

Alla kan inte dras under samma kam. Det är inte alla barn som platsar i stora barngrupper.

Låt vårdnadshavarna i Örnsköldsvik få ett val, förskola eller dagbarnvårdare. Ett val som känns rätt för just deras barn. Ett val som man känner tillit till. Ett val att vara trygg i.

Så länge det finns vårdnadshavare som aktivt söker dagbarnvårdare, låt det finnas alternativa val till barnomsorg.

Tillsammans kan vi göra vår röst hörd!

Susanne Pettersson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Susanne Pettersson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.