Malung-sälens vård och omsorgspersonal behöver erat stöd

Vi vårdpersonal behöver allmänhetens stöd för att beslutsfattarna ska lyssna och prata med oss på golvet innan dom bestämmer över våra huvuden. Dom vill att vi ska jobba varannan helg och tror att de kommer att spara pengar åt kommunen,vilket de inte kommer att göra , för dom måste anställa mera personal och det kommer att bli en stor försämring för oss vårdpersonal som redan är trötta och slutkörda. Det kommer att bli mer sjukskrivningar och uppsägningar. Redan nu har många erfarna och utbildad personal slutat på p.g.a detta.Det är mycket svårt redan nu att rekrytera personal. Vi tycker att de är viktigt att beslutsfattarna samarbetar med oss personal och att vi jobbar mot samma mål,  vilket är att kunna ge en god, trygg och kompetent vård i Malung-Sälens kommun. Det är trots allt vi som vet hur verksamheten fungerar , men Kommun har anlitat en Konsult istället för att ta hjälp av oss.
Snälla hjälp oss att få våra röster hörda.

Genom att underteckna godkänner jag att Ylva Andersson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.