Låt inte byråkrati stänga Säröledens familjeläkare | Vårdcentral

Många vittnar om den unika vård och det unika omhändertagande man får på Säröledens Familjeläkare. Än mer unikt blir det när man lyssnar på erfarenheter från andra vårdcentraler. Vi har drop-in, kan träffa läkare när vi vill om vi är villiga att köa lite på morgonen, det finns alltid någon som svarar om man ringer och via 1177 sköts många andra göramål smidigt, utöver det finns apoteket en våning ner.

Nu vill klåfingriga byråkratiska fingrar tvinga in SLFL i ett administrativt system som heter Vas och som enligt utsago är en administrativ katastrof. Vas skulle låsa upp personalen i administrativa sysslor som i sin tur skulle försämra servicen avsevärt inom alla områden som SLFL verkar inom eller än värre, behöva stänga. Till saken hör är att Vas kommer att fasas ut om några år.

SLFL har själva hittat ett program som skall ersätta det nuvarande journalsystemet, detta kommer leva upp till gällande journalkrav och inte minst, säkerställa den höga och välkomnande service vi blivit så bortskämda med.

Skriv på och dela så vi får ha kvar vår vårdcentral precis som den är.