Låt familjen Kladava få stanna i Sverige!

Familjen Kladava behöver din hjälp!

Yelizaveta, 20 år, arbetar två jobb på sidan om hennes studier. Hon har tillsammans med sina föräldrar bott i Sverige i 6 års tid och har byggt upp hela sina liv här där dom etablerat och anpassat sig till det svenska samhället. Dom båda föräldrarna, Volha, 40 år och Ivan, 44 år, har likaså arbetat här i flera års tid. Nu behöver familjen DIN hjälp!

Den 13 Juni kom det sorgsamma beskedet familjen hade befarat. Efter en sista överklagelse fick dom dessvärre ett slutsligt beslut om utvisning till hemlandet Belarus. Belarus är ett land som upprepade gånger kränkt dom mänskliga rättigheterna för landets medborgare. Yttrandefriheten är vädligt begränsad och landet har visat gång på gång brister vad gäller respekten för demokrati. Nu har hennes kollegor gått ihop för att hindra detta beslut om utvisning! Stå tillsammans med oss och hjälp oss se till att Kladava familjen är kvar i Sverige genom att skriva under denna namninsamling!

Yelizaveta drömmer om att studera klart sista året på gymansiet för att få en examen. Efter det vill hon studera vidare och bli polis, något som blir väldigt svårt om hon utvisas från Sverige.

Därför behöver familjen din hjälp för att få stanna !

Stå bakom dom och skriv under!

Genom att underteckna godkänner jag att Hanna Hultén lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.