FyrverkeriBegränsningar

Quoted post


Gäst

#3

2013-02-19 17:09

Har en hund som kissar inne då han inte törs gå ut när det smäller. Har också blivit sittande i klädkammaren med honom. Han skakar av dessa smällare och detta kommer att bli hans död.

Svar

Apollo Four

#77 Re:

2013-05-15 11:30:30

#3: -

Gillar inte heller att de smäller då jag själv har massa hundar som man är oroliga för, det går väl bra att de skjuter på tolvslaget vid nyår då är man förberedd, men att de skjuter innan och ibland till och med på en vanlig dag utan någon helst kontroll, de tänker inte på att folk har hundar som kan få ett men för livet. Så förstår hur du känner det! Jag hoppas väl att de kan sluta sälja på enkla dagar och bara sälja till nyår, och till slut kanske vi får slut på alla raketer. Det är en början iallfall

A

#318 Re:

2013-10-22 11:31:31

#3: -

Har också en hund som blir så rädd att han försöker gräva sig in i golvet, skakar helt galet mycket och hyperventilerar. Han är dessutom gammal och orkar inte så många såna här saker längre. Har fått flytta långt utanför stan för att minska hans skräck men det räcker inte. Det är inte okay att så många djur blir skadade och terroriserade av detta!

Alfred Nobel

#2456 Re:

2014-12-26 16:59:25

#3: -  

 kan man träna en en hund att sitta fint så går det att träna bort detta också det har jag gjort. Inga problem

dtdu

#2924 Re:

2015-12-14 17:22:42

#3: -  

 Har också en hund som är livrädd, jag har under de senaste 9 åren missat nyårsafton för jag är hemma med min hund. Alltså aldrig ut med vänner under nyårsafton.

Har nu en katt på 2 år, han är också rädd dock inte lika rädd (han visar det inte i sådana fall) som min hund.

Vår förra hund var också rädd men hon gick oftast och gömde sig, vi såg inte av henne. Men nuvarande hund skakar, skäller och springer runt som om världen ska gå under.

Likadant gällande dessa människor som älskar att smälla när man är ute med hunden, dagar innan och dagar efter. Hos oss så finns det dem som smäller alla möjliga tider om året.

Nej, nyårsafton räcker och då ska det vara kommunen som ansvarar och inga privatpersoner!