FyrverkeriBegränsningar

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition FyrverkeriBegränsningar.


Gäst

#76

2013-05-14 07:18

Jag och min man har själv en hund som blir livrädd ,då det smälls fyrverkerier enda från december in i Mars och april månad. Han skäller av oro och rädsla ,kryper upp i soffan ,går in i sovrummet medan hans lilla kropp skakar av rädsla ,när man fösöker förklara för polisen bryr de sig inte utan skyller på att det är folk som har fest,ramadan och partaj.för oss tar det lång tid att lugna vår älskade fyrbenta vän,då det smälls på orimliga tider ,från sex på kvällen till fyra nästa dag ,så i vissa fall somnar vi inte förrän halvfem pga smällare och högljudd musik ,för så lång tid måste vi va vakna och då har vi ändå jobbat från kl.09:00 -15:30 på dagen ,vår hund är gammal och äldre hundar får oftast känsligare hörsel .så snälla hade det inte räckt med att smälla raketer mellan den 30e - 1 december. och så att inte smälla så nära hus och lekparker som möjligt, utan istället vara på någon äng och skjuta med tanke på säkerheten??om man nu måste panga var och varannan kväll från december in i Mars/April?? med tanke på hundar ,hästar och katter och även andra djur som blir rädda.

Apollo Four

#77 Re:

2013-05-15 11:30

#3: -

Gillar inte heller att de smäller då jag själv har massa hundar som man är oroliga för, det går väl bra att de skjuter på tolvslaget vid nyår då är man förberedd, men att de skjuter innan och ibland till och med på en vanlig dag utan någon helst kontroll, de tänker inte på att folk har hundar som kan få ett men för livet. Så förstår hur du känner det! Jag hoppas väl att de kan sluta sälja på enkla dagar och bara sälja till nyår, och till slut kanske vi får slut på alla raketer. Det är en början iallfall

Rosa Taikon

#78

2013-05-31 04:43

Det är hundägarens ansvar att se till att hunden inte är rädd. Vad gör ni med era hundar egentligen? Ni måste ju ha brutit ner dom totalt. Det här låter som invandringsfrågan. Vi ska anpassa oss efter en minoritets konstigheter. Alla barn ska ätta halall i skolan för att det går några muslimer där. Ingen ska få äta pepparkaksgubbar för att det bor en del afrikaner här i landet. Jag har haft massor av hundar och hjälpt några med fobier. Fobierna är ALLTID ägarens fel eller oförmåga. Ni som skriver på här för att ni har rädda hundar borde inte få ha hund. Ni är djurplågare. Och fyrverkerier tycker jag att det kunde vara mer strikt till evenemang och nyår, i övrigt skiter jag i det.

Gäst

#79 Re:

2013-06-02 18:46

#78: Rosa Taikon -

ja man är ju djurplågare när man är ute o går mitt på ljusa dan i mars och en unge slänger en smällare i ansiktet på hunden eller??? Och de vilda djuren som måste fly i panik- vem ska föra deras talan? Och pensionärer som sitter inne för de är rädda förungdomar som kastar smällare på folk. Eller miljön???

Låter snarare som du är för skiten så förstår inte vad du ens gör här?? Hälsningar från en djurplågare till en annan!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-06-16 15:37



Gäst

#81

2013-06-16 15:38

Stoppa fyrverkerier för privatpersoner

Gäst

#82

2013-06-20 11:07

Jag tycker det vore bra att begränsa fyrverkerier! Det är miljöfarligt och kan skrämma både människor och djur... Men om man nu känner att man vill göra något på nyårsafton så kan man ju sända upp lyktor i luften och om många gör det kommer det se väldigt häftigt ut! Det är en mycket bättre sak att göra istället för fyrverkerier enligt mig!

Gäst

#83

2013-06-24 14:07

För påskrift

Gäst

#84

2013-06-24 14:07

.

Gäst

#85

2013-06-24 16:29

Man kan ha roligt utan fyrverkerier och smällare och även människor är skotträdda, det är ett rent helvete rent sagt för mig varje gång och smällandet startar ju alltid långt före ochlångt efter. Och dels skadas så många.Låt professionella hålla på med det då istället på samma plats på ett lagom stort säkert område.

Gäst

#86

2013-06-24 16:48

Raketer är okej, men i kontrollerad form. Privata personer är inte i kontrollerad form. Varje kommun borde ha ett fyrverkeri på nyårsafton. Många länder runt om i världen har totalförbud!!!

Gäst

#87

2013-06-24 18:09

Har just kommit in efter en rofylld trodde jag kvälls kiss med våran hund. Nää, då finns det alltid en intelligens befriad idiot som smäller av raketer.
Har en hund som väger fyrtio kilo försök att få stopp på en hysterisk hund det är inte så lätt kan jag informera er om. Han skakar, darrar av skräck,gnyr, försöker slita sig loss för att bara komma ifrån det fruktansvärda som han upplever. I vintras hade vi ett helvete, det var jätteroligt att folk redan på julafton började skjuta och där satt vi med en skräckslagen hund som försöker krypa ur skinnet så rädd är han. Det är min skyldighet som hans ägare att skydda honom från allt ont och det som låter så hemskt i hans öron men jag kan inte ta bort det hur mycket jag än vill.Nä bort med eländet nu och ha det under kontrollerande former så att varken djur eller människor kommer till skada ännu en helvetes nyår.

Gäst

#88

2013-06-24 18:15

Denna uppmaning behövs verkligen.

Gäst

#89

2013-06-30 12:28

Svårt att hitta något mer angeläget just nu!!!

Gäst

#90

2013-07-01 14:48

Har själv en hund som INTE har några problem med fyrverkerier, men tycker enormt synd om dom som har problem + alla vilda djur i naturen.

Gäst

#91

2013-07-01 14:57

Allt som har fyrverkeri att göra
lisa

#92 Re:

2013-07-01 14:58


Gäst

#93

2013-07-01 15:40

hoppas på ett totalförbud för detta helvete som utbryter varje nyår!!!!

Gäst

#94

2013-07-01 15:41

Helt rätt!

Gäst

#95

2013-07-01 16:07

Självklart att jag skriver på detta då jag har en egen hund som är skotträdd och jag måste fly hemmet och ut i ödemarken för å klara henne.
Glimmern

#96

2013-07-02 13:34

Jag har en hund som tack och lov inte är skotträdd - inte heller min förra var det. Men jag har släkt och vänner med rädda hundar och vet vilket helvete de måste gå igenom varje år. Framförallt eftersom det inte bara är en viss tid utan dagar före och efter. Jag har inga problem med att skriva under detta.

Gäst

#97

2013-08-07 09:23

Detta är något för många mycket angeläget!

Gäst

#98

2013-08-09 04:19

Många hundar får ångest av dessa smällare som upprepas 2 gånger per år. Själv hade jag en korthårig collietik som jag var tvungen att ge lugnande medicin. Det finns ju ingen som helst nyttofunktion med detta jippo och det är sällan det visas hänsyn. Det finns även människor som lider av svår ljudkänslighet som drabbas av detta.

Gäst

#99

2013-08-09 21:06

Jag står på djurens och miljöns sida och avstår mer än gärna användandet av raketer och smällare.

Gäst

#100

2013-08-12 15:01

Vi har en väldigt fyverkeri rädd hund, som måste lugnas ner vid nyår och valborgsfirande.
Har vänligen gått runt till fyrverkeri *glada* grannar och bett dem att INTE rikta sina fyrverkerier direkt över Vår lägenhet.
Har då fått svaret *Håll käft kärring* Vi skjuter våra fyrverkerier vart i helvete vi vill