ödåkra behandlingsboende

Quoted post


Gäst

#8

2016-01-29 22:34

Till er alla som hatar alkisar och narkomaner. Bör veta att statistiken talar för att även i er lilla by ödåkra finns det cirka 10% fyllon och knarkare och den statetiken står sig, tråkigt men det bara är så. Jag är själv en tillfrisknad alkoholist och narkoman sedan 24 år tillbaka. Och fick hjälp via ett behandlingshem som låg mitt i smeten bland massor av barn mitt i malmö. Under dom fyra månader jag var där var det cirka 30 missbrukare som gick igenom behandlingen. Och den som tror att vi skulle utgöra någon fara för barnen i omgivningen vet inte vad dom talar om. Barn plågar hadde inte vågat sin en behandling och om det kommit någon så hadde dom blivit långvariga. En missbrukare är en människa som lever med döden i hälarna 24 timmar om dygnet och det är faktiskt bara en liten % som får schansen till behandling dom fästa dör i sin sjukdom och vill ni inte ge dom denna schans, då förstår jag att era fördomar sitter I vägen. Det kan ju vara så att en av klienterna som kommer att rädda era söner eller döttrar i framtiden.kom ihåg dom 10% . Jag själv fick hjälp av en gammal nerknarkad bankrånare som i sin tur fick hjälp av en annan missbrukare osv. Så jag hoppas att ni tänker till innan ni förstör för dessa medmänniskor och istället tittar på er själva . Har ni aldrig gjort något fel. Ni kanske själv vill ha en schans någon gång. Stig Olsen i Arlöv

Svar


Gäst

#38 Re:

2016-02-01 20:09:55

#8: -  

 Du kan ta dom alla i din trädgård och hjälpa dom..Jag vill inte mina barn ska träffa sona människor varje dag.........

Kim från björka

#48 Re:

2016-02-02 23:14:22

#8: -  

 Vadå så du tycker det är normalt att missbrukare ska vara nära barn? Om du nu själv har varit missbrukare så borde du ju veta att alla klarar sig inte igenom tillfrisknaden av missbruket utan återgår till missbruk igen, ska det springa små barn runt såna människor då? Självklart ska missbrukare få en chans i livet till att bli av med missbruket men framtills dom är av med det så kan man ju placera dom på bättre ställe än vid en skola, och statistiken du påstår finns om ödåkra är fel och det säger jag med tanke på att jag är uppväxt där och vet verkligen hur det ser ut. Och det handlar inte om att dessa missbrukar ska skada barnen med vilje utan lätt hänt att dom har tappat en spruta som barnen kan sticka sig på eller tappat ett piller som barnen stoppar i munnen och sen sväljer, sen vet både du lika bra som jag att missbrukar gör inbrott i hus/lägenheter/förråd och garage för att komma åt saker att sälja så dom kan köpa nytt knark, tycker du det är normalt att sätta dom då bland massa lägenheter/hus med mera? Bättre dom får ordentlig hjälp lite på utkanten och sen när dom är helt tillfrisknade så absolut att dom ska kunna bo i ödåkra eller var man nu än vill välja! Men ditt argument är inte riktigt rätt tänkt. Sen är det som så också ingen har tvingat dom till att börja missbruka så att sitta o tycka synd om dom förstår jag ingen anledning till, där finns barn och vuxna som är hemlösa(utan att ha varit missbrukare eller alkolister) dom borde få det hemmet i stället anser jag,