ödåkra behandlingsboende

Gäst

/ #8

2016-01-29 22:34

Till er alla som hatar alkisar och narkomaner. Bör veta att statistiken talar för att även i er lilla by ödåkra finns det cirka 10% fyllon och knarkare och den statetiken står sig, tråkigt men det bara är så. Jag är själv en tillfrisknad alkoholist och narkoman sedan 24 år tillbaka. Och fick hjälp via ett behandlingshem som låg mitt i smeten bland massor av barn mitt i malmö. Under dom fyra månader jag var där var det cirka 30 missbrukare som gick igenom behandlingen. Och den som tror att vi skulle utgöra någon fara för barnen i omgivningen vet inte vad dom talar om. Barn plågar hadde inte vågat sin en behandling och om det kommit någon så hadde dom blivit långvariga. En missbrukare är en människa som lever med döden i hälarna 24 timmar om dygnet och det är faktiskt bara en liten % som får schansen till behandling dom fästa dör i sin sjukdom och vill ni inte ge dom denna schans, då förstår jag att era fördomar sitter I vägen. Det kan ju vara så att en av klienterna som kommer att rädda era söner eller döttrar i framtiden.kom ihåg dom 10% . Jag själv fick hjälp av en gammal nerknarkad bankrånare som i sin tur fick hjälp av en annan missbrukare osv. Så jag hoppas att ni tänker till innan ni förstör för dessa medmänniskor och istället tittar på er själva . Har ni aldrig gjort något fel. Ni kanske själv vill ha en schans någon gång. Stig Olsen i Arlöv