ödåkra behandlingsboende

Quoted post

Johan

#1

2016-01-29 12:27

Patetiskt i min bok. Var ska vi placera dessa människor, på en oljeplattform i Nordsjön? Vi kanske ska öppna Sankta Maria igen?Det är dessutom inga brottslingar vi snackar om:

"Personerna klarar sig själva i ganska hög grad. De har inget stort vårdbehov, men kan behöva stöd av personal i vardagen, med praktiska saker som att betala räkningar och sköta en lägenhet eller med att bryta sin isolering och hitta en ny gemenskap. För detta kommer det att finnas personal på plats varje dag.

Svar

Ina

#61 Re:

2016-02-12 21:40:38

#1: Johan -  

Bra kommentar! Dom är mer farliga för varandra än för allmänheten och då menar jag farliga för att dom kan påverka varandra i både rätt o fel riktning! 

En som Tänker !

#68 Re:

2016-02-22 20:31:39

Vad man oxså kan reagera på , är att våra gamla inte har råd att bo där för sin pension som det igentligen var tänkt till 55+ hus från Rikshem sida , bara 4 hade anmällt sitt intresse , kontigt va till det priset/månad , sen kan Hbg Kommun gå in med dom pengarna hellt sjukt ju, 65 st lägenheter X ca 10.000 i månaden räkna själv vad det kommer kosta kommunen   ,nä skitt i våra gamla dom är ju förbrukade , det är ju för J-ligt .Jag är en stor Barn älskare men tänker oxså på våra kära Gamla Föräldrar som slitet för vår skull ,som skulle kunna ha det bra dom sista åren i ett sådant boende