Bota ALS Kampen går vidare

Quoted post

mang

#486 mang

2015-08-04 20:18

 Jag står under utredning för als.men vet redan nu att det är det jag har, bulbär als . Har faskikulationer (muskelryckningar) på många ställen i kroppen , har gått ner i vikt , skulderbladen blir stelare och känner förtvining där. Lårmusklerna har minskat grovt, skakningar i kroppen. Att jag redan vet att det är bulbär als är att min tunga har ändrat sig i form och tydliga faskikulationer, stel och svårt att svälja   sluddrar till och från. Det blir värre dag för dag. Det som är tråkigt är att det är ingen som tror på mig eller förstår vad det är för sjukdom. Har förklarat för läkarna där jag bor hur jag mår och hur jag försämras. Men dom säger att allt är normalt. Normalt det borde väl jag veta det är ju min kropp. Sen bara skriva ut ångestmedicin, blir så förbannad. Även min familj och min fru säger är medicinen så blir du bra. Dom har inte en susning om vad det är för sjukdom. Är 38 år och snart är livet slut.

Svar

Monica Salomonsson
Ansvarig för denna petition

#492 Re: mang

2015-08-08 08:17:39

#486: mang - mang 

 Kära signaturen mang. Jag blir så ledsen när jag ser att ingen tror på dig. Du är 38 år skriver du och snart är ditt liv slut. Om du kontaktar mig genom "kontakta petitionsförfattaren" så kan jag hjälpa dig att få kontakt med andra i din situation i en sluten grupp på Facebook. En grupp som bara tar emot er ALS- drabbade eller närstående. Där kan du få stöd, tips och framför allt, skriva om det som bekymrar dig.

Hoppas få höra ifrån dig.

Kram Monica Salomonsson