Giftstopp Norrort - Nej till avfallseldat kraftvärmeverk i Täby

Quoted post

Michael

#175 Som av en slump???

2014-05-31 10:50

... och så slutade de personer som var för kraftvärmeverket och kom med konspirationsteorier att sluta skriva inlägg så fort man ber dem specificera felaktigheter i fakta och komma med något som helst konkret...

Var känner jag igen det ifrån?

Måste bero på all denna omfattande kompetens, dessa objektiva beslut och omfattande beslutsunderlag m.m.

De har nog så mycket fakta och belägg för det de säger att de har svårt att välja vilken av all fakta de har som de ska presentera...

Svar

Insatt
Gäst

#180 Re: Som av en slump???

2014-06-03 15:07:00

#175: Michael - Som av en slump???

Hej Michael, anledningen att jag inte skrivit här på länge är att jag har ett liv och inte hänger på denna hemsida särskilt ofta.

Konkret information tror jag kommunens Magnus Lundberg är bättre skickad än jag att svara på. Varför frågar ni inte kommunen i stället för att begära information från mig ?

Nu spekuleras det att jag är Magnus Lundberg på kommunen. Nej, där har ni fel, jag är inte Magnus Lundberg mer än vad jag är Erik Andersson. Ni får fortsätta er gissningslek. Jag har för övrigt träffat Lundberg ett par gånger, och han verkar väldigt korrekt och artig, så jag tvivlar hursomhelst på att han skulle ha uttryckt sig så raljant som jag har gjort i ett par inlägg.

Ni frågar: varför är jag anonym? Jo, det har jag goda skäl för. Med tanke på det hätska tonläge som råder här, så känns det inte förnuftigt att säga emot anonyma skribenter öppet. Tänk om jag är kommunanställd eller konsult åt kommunen ? Eller tänk om jag inte alls är anlitad av kommunen, men yrkesman med en hemsida som är lätt att hitta ? Eller en Täbybo med ett ovanligt namn ? I samtliga dessa fall skulle jag få en stormflod av e-mail, hatmail och telefonpåringningar som jag faktiskt varken har tid eller lust att hantera, särskilt som den sortens kontakter brukar vara meningslösa eftersom vederbörande redan har bestämt sig för hur verkligheten ser ut.

Jag tycker faktiskt att det är rimligt att begära, att det är den som satt upp en hemsida som har bevisbördan för att det som står på hemsidan är sant. Detta särskilt då hemsidan i fråga inte behandlar något socialt stigmatiserande. Ingen vettig människa tycker att det är onormalt eller skamligt att vara emot att man bygger ett kraftvärmeverk, även om man själv har motsatt åsikt. Just därför tycker jag att det är märkligt att de som står bakom hemsidan är anonyma.

För som någon skribent nämnt tidigare, där det saknas information frodas konspirationsteorierna. Här på sidan finns det de som hävdar att folk på kommunen får eller fått pengar av Eon för att tillåta etableringen i Hagby. Då kan jag ju få framföra  min egen lilla konspirationsteori, att den som tjänar mest på att det inte blir ett fjärrvärmeverk i Hagby är Fortum och att det därför är Fortum som ligger bakom denna sida. Varsågoda och ha åsikter om vilken konspirationsteori som är galnast, ordet är fritt. Eller, ännu bättre, bevisa att jag har fel.