Giftstopp Norrort - Nej till avfallseldat kraftvärmeverk i Täby

Quoted post

Insatt

#136 Re: Kompetensklyftan

2014-05-23 16:30

#129: Clausewitz - Kompetensklyftan

Clausewitz: du verkar ha missat att beslutet om fjärrvärmeprojektet i Täby fattades i politisk enighet. Att enstaka politiker i efterhand, när några högljudda röster klagar, inte vågar stå för det beslut som ingen dittills varit emot är en annan sak. Det förändrar inte det faktum att avtalet mellan kommunen och Eon togs enhälligt i fullmäktige. Ingen var emot.

Om du med begreppet "eliten finns ute i kommunen" avser de anonyma (eventuella) Täbymedborgare som ligger bakom denna hemsida, så är Täby verkligen illa ute för det fall ditt påstående skulle stämma.

 

Svar

Måttligt imponerad men insatt

#145 Re: Re: Kompetensklyftan

2014-05-24 07:51:02

#136: Insatt - Re: Kompetensklyftan 

Hej "Insatt", eller ska vi gissa att du egentligen är Erik Andersson (M), ordförande i SBN?

Din retorik här rimmar med inlägg i Täby bygger och Moderaterna Täby som jag läst. Där har det undvikits att svara på faktafrågor som ställts av flera personer.

Om du nu är insatt vore det ju ordentligt enkelt att få slut på alla "missförstånd" genom att hitta faktafel och rätta dessa. Förklara hur saker har genomförts och t.ex. varför så mycket sekretessbelagts?

Om du/ni sakligt kan svara på alla frågor och rätta felaktigheter skulle ni (om ni gjort allt rätt) inte ha något motstånd kvar?

Att vara"insatt" och kalla de som ifrågasätter för "fårskallar" gör dig knappast trovärdig och om du nu är politiker så kan du ju fundera lite kring var allt politikerförakt kommer ifrån. Det kommer direkt från de som tror sig kunna sätta sig på dess invånare.

Förklara gärna varför det är bättre att betala 75% och få monopol än 100% och valfrihet? I mina ögon låter det helt förkastligt "fårskalligt". Var finns de underliggande kalkylerna till detta beslut (gärna konkret referens). Var någonstans inbillar ni er att E.ON inte kommer att försöka maximera vinster och höja priserna? Ni har mig veteligen inte fått någon prisgaranti?

Så, kommer ni "insatta" fortsätta slänga "skit" eller sakligt driva frågan framåt TILLSAMMANS???