FyrverkeriBegränsningar

Quoted post

Rosa Taikon

#78

2013-05-31 04:43

Det är hundägarens ansvar att se till att hunden inte är rädd. Vad gör ni med era hundar egentligen? Ni måste ju ha brutit ner dom totalt. Det här låter som invandringsfrågan. Vi ska anpassa oss efter en minoritets konstigheter. Alla barn ska ätta halall i skolan för att det går några muslimer där. Ingen ska få äta pepparkaksgubbar för att det bor en del afrikaner här i landet. Jag har haft massor av hundar och hjälpt några med fobier. Fobierna är ALLTID ägarens fel eller oförmåga. Ni som skriver på här för att ni har rädda hundar borde inte få ha hund. Ni är djurplågare. Och fyrverkerier tycker jag att det kunde vara mer strikt till evenemang och nyår, i övrigt skiter jag i det.

Svar


Gäst

#79 Re:

2013-06-02 18:46:59

#78: Rosa Taikon -

ja man är ju djurplågare när man är ute o går mitt på ljusa dan i mars och en unge slänger en smällare i ansiktet på hunden eller??? Och de vilda djuren som måste fly i panik- vem ska föra deras talan? Och pensionärer som sitter inne för de är rädda förungdomar som kastar smällare på folk. Eller miljön???

Låter snarare som du är för skiten så förstår inte vad du ens gör här?? Hälsningar från en djurplågare till en annan!

Djurvän

#280 Re:

2013-10-21 19:01:20

#78: Rosa Taikon -

DET VAR DET VÄRSTA JAG HÖRT! OM DU HAR ETT BARN SOM UTVECKLAR RÄDSLOR ELLER FOBIER, ÄR DU EN MÄNNISKOPLÅGARE DÅ? BÅDE DJUR OCH MÄNNISKOR KAN BLI SKRÄMDA OCH UTVECKLA RÄDSLOR, VISSA GÅR ATT HJÄLPA ANDRA FÖRBLIR RÄDDA INFÖR VISSA SITUATIONER. JAG ÄR SJÄLV HUNDÄGARE OCH TAR ETT STORT ANSVAR FÖR ATT FOSTRA MIN HUND. SEDAN KAN JAG INTE RÅ FÖR ATT DET FINNS IDIOTER SOM KASTAR SMÄLLARE EFTER MIN HUND NÄR VI ÄR UTE OCH GÅR SOM HAR GJORT ATT HON HAR BLIVIT LIVRÄDD FÖR DETTA. SÅ DET ÄR DE SOM SMÄLLER SMÄLLARE OCH SKJUTER UPP FYRVERKERIER SOM ÄR DJURPLÅGARE!!!