FyrverkeriBegränsningar

Quoted post


Gäst

#76

2013-05-14 07:18

Jag och min man har själv en hund som blir livrädd ,då det smälls fyrverkerier enda från december in i Mars och april månad. Han skäller av oro och rädsla ,kryper upp i soffan ,går in i sovrummet medan hans lilla kropp skakar av rädsla ,när man fösöker förklara för polisen bryr de sig inte utan skyller på att det är folk som har fest,ramadan och partaj.för oss tar det lång tid att lugna vår älskade fyrbenta vän,då det smälls på orimliga tider ,från sex på kvällen till fyra nästa dag ,så i vissa fall somnar vi inte förrän halvfem pga smällare och högljudd musik ,för så lång tid måste vi va vakna och då har vi ändå jobbat från kl.09:00 -15:30 på dagen ,vår hund är gammal och äldre hundar får oftast känsligare hörsel .så snälla hade det inte räckt med att smälla raketer mellan den 30e - 1 december. och så att inte smälla så nära hus och lekparker som möjligt, utan istället vara på någon äng och skjuta med tanke på säkerheten??om man nu måste panga var och varannan kväll från december in i Mars/April?? med tanke på hundar ,hästar och katter och även andra djur som blir rädda.

Svar


Gäst

#2015

2014-01-02 20:49:04

#76: -

Jag håller verkligen med!! Men det är inte bara djur som är rädda. Jag är livrädd för att gå ut då barn och ungdomar tycker det är roligt att skrämmas med att kasta smällare mot folk. När jag cyklar hem från jobbet är det mörkt och det är fruktansvärt att behöva vara rädd! Det är inte bara jag utan jag hör detta av så många andra. Jag jobbar dessutom med gamla människor som inte heller vågar gå ut så länge de håller på med smällare och det kan de tyvärr göra väldigt länge. Flera veckor före och efter nyår!!