FyrverkeriBegränsningar

Quoted post

Hundinsruktören

#59

2013-05-04 20:04

Kräv att hunduppfödare mentaltestar sina avelshundar för skotträdsla! Skotträdda avelshundar skall
beläggas med avelsförbud! Det är en bra början att begränsa skotträdsla, som är en mental defekt!
Tror någon att jakthundsuppfödare avlar på skotträdda hundar???

Svar


Gäst

#60 Re:

2013-05-04 20:07:49

#59: Hundinsruktören -

En bra ide. Min hund fick en smällare kastad i ansiktet vet inte om det hjälp med ditt förslag då- men absolut ett steg i rätt riktning!

bengtsson

#114 Re:

2013-09-14 13:32:33

#59: Hundinsruktören -

Gott och väl med mentaltest,men pistolskott och fyrverkerier har inte samma ljud.Har hundar som varit skottfasta, men ej tålt fyrverkeri.och skotträdsla sitter väl inte i generna????

Jeanette

#117 Re:

2013-09-16 10:43:40

#59: Hundinsruktören -

Nu behöver ju inte skotträdsla vara en mental defekt, det finns hundar som klarat sig från skotträdsla i år men sen kan något hända som att någon skjuter en raket alldeles för nära och sen är rädslan där! Du som påstår att du är hundinstruktör borde väl veta bättre????

Maja Gräddnos

#1912 Re:

2013-12-31 23:56:12

#59: Hundinsruktören -

Ja, för det är ju helt normalt att som hund bli utsatt för ett helt batteri av nyårsraketer, utan att reagera. Jag har träffat på flera hundar som varit skottfasta tidigare, men som blivit "nervvrak" efter ett rejält firande. Hur göra med skotträdda barn, ska föräldrarna inte få skaffa fler då? Även om de är skottfasta?

Diva

#2872 Re:

2015-12-12 18:02:52

#59: Hundinsruktören -  

 Är du riktig eller??? Alla seriösa uppfödare mentatestar sina hundar!!

Jag har en tjänstehund  inom det militära!! 

Hon är livrädd när det smäller raketer ute..

Så kom inte med något jävla snack om mentaltest..

Skott och raketer är inte samma sak!!