Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!


Gäst

/ #2

2017-06-05 09:13

Hej Ingrid! jag är oändlig tacksam för det arbetet ni gör och delar dagligen material för att afghanska ungdomarnas situation blir känt.
Jag skulle vilja dela även detta men jag har några synpunkter som kanske kommer till nytta.
Det du skriver är alltför positiv, tycker jag. Du skriver om de som får stanna: 10% av de ena och 16% av de andra... "det är ju bra!" hör jag folk säga...vi kan inte ta hand om alla". Det jag vill gärna påpeka är att 90% av den ena och 84% av den andra gruppen blir utvisade.
Det psykiska tillståndet hos ungdomarna är inte synnerlig dålig. Den är alarmerande! (I Sverige behandlar folk inte ens sina hundar på detta viset! att ta hand om de som barn och kasta ut dem sen är orsaken!!!) det kan du inte skriva men ungdomarnas psykiska tillstånd beror helt och hållet på den situation de lever i sen november 2016 då Svenska regeringen skrev avtal med Afghanistan.
O sist men inte minst många av de väljer att ta sitt liv när de riskerar att bli skickade till Afghanistan.
Allt detta tycker jag måste stå i den lilla info bladet för att den vanliga självupptagna medborgare i Sverige ska öppna ögonen.
Tack ännu en gång för ditt engagemang!
Laura Engholm







Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...