BommaDonken

Anonym

/ #39

2016-04-22 13:02

Jag har förståelse för er som tycker att det ska sättas bommar där. Men det finns en hel del som gör att det inte kommer funka. Vi som jobbar natt på McDonalds är över 18 år och dom flesta har körkort, så då parkerar vi alltså vår bil utanför restaurangen (oftast, då vi ibland får gömma bilarna eftersom att de blir förstörda). Då måste antingen varje person ha en nyckel till bommarna vilket aldrig kommer att bli av, eller så kommer arbetsledaren ha en nyckel. Om det har varit två stycken som jobbat i kassa/drive under natten och en i kök så kan inte bara arbetsledaren gå. Jag som medarbetare kan heller inte ta nyckeln, låsa upp bommen, parkera bilen nästan i vägen och sen gå in med nyckeln. Tycker absolut inte att det är okej det som händer på parkeringen under nätterna, jag har själv varit med om en del saker där. Men på något vis måste det gå att lösa utan bommar. För jag och förmodligen många andra vill ha ett stopp!! Så det är bra tanke bakom det hela och bra initiativ! Fortsätt kämpa säger jag bara!