ödåkra behandlingsboende

F

/ #28

2016-02-01 15:12

Vill börja med att betona att jag EJ är emot att människor får hjälp utom tvärtemot…

Men hur hela situationen har blivit är helt absurt, sättet det har upphandlats på utan folkets vetskap i vårt underbara ”demokratiska” Sverige!!!

Hur underbart är det att första gången man hör detta är genom lokaltidningen, snacka om att man sätter mackan i halsen, jag menar Ödåkra har haft problem under åren men under senaste tid har det varit lugnt och fint och byn bara växer o växer där familjer väljer Ödåkra för att man vill ge sina barn en trygg miljö. Folk har lagt sina livsbesparingar på att bygga nya hus, investerat i sina gamla och de som bara köper radhusen för just den anledningen: tryggt och nära till allt..

Så varför beslutar man för ett hem för personer med beroende- och missbruksproblematik just bredvid en skola/dagis? För en sak kan vi alla vara överens om att i Sverige har vi gott om mark men just den marken, just de lägenheterna, just där precis ligger en skola/dagis där ska vi sätta ett boende för missbrukare.. Skit bra tänkt politiker jag menar ni brukar ju ta katastrofala beslut men just detta var underbart Klapp på axeln… Så länge de ej har problemet i sin trädgård så spelar det väl ingen roll för dem.

Sen får vi ej glömma att varken Peab,NCC osv samt Rikshem ej bygger något om det inte finns nått att bygga för så när de säger att intresset var litet så är det bullshit för i min värld när jag ser resultatet så visste de från första dag till vad de byggdes till.

Tänk på att alla barn som skall till Gläntan skolan mer eller mindre går förbi lägenheterna och som förälder kommer jag aldrig kunna låta mina barn gå där själva inte för att det händer något kanske men bara vetskapen att det KAN hända skrämmer skiten ur mig. Om jag ska bygga ett uterum eller en mur så måste jag söka bygglov och stadsbyggnadsförvaltningen ska säga sitt VARFÖR får inte vi lov att säga till om något? Detta påverkar alla i byn ju!!!

Jag har så mycket att säga att jag ej vet var jag ska börja eller sluta…