Bota ALS Kampen går vidare

Micke

/ #448 En ond sjukdom

2015-07-27 05:01

Hej. 

Jag är en man/son som är 42 år. Vid 18 års ålder fann jag ett dokument på att jag var adopterad från födseln, vilket jag ej visste. Började då söka min biologiska mor då jag hade hennes namn.

Gick inget vidare då, för hon bode så långt bort. Men nu för cirka 6 år sedan tog jag upp sökandet, ville få reda på vem min far var. 

Nu fann jag min mamma via en kontakt sida för singlar i Västerås och då kände jag att det var nära nog. Hon var gift, men var tur att det var hon. Innan jag kunde träffa henne, berättade min mor då att hon ville att jag skulle veta att hon har en sjukdom som juster heter ALS.

Hon ville så gärna se mig men trodde hon skulle skräma bort mig om jag fick se henne. Hon kunde ej heller tala då hon månaden innan tappat sin röst.

Jag träffar henne och ja hon kunde inte tala, men då kunde hon gå. Jag fick veta vilka mina syskon var. senare fick jag veta vem min biologiska pappas namn var och vart han fanns. 

Cirka 1,5 år efter att vi träffats får jag samtal av min stora systor som berättar att mamma hade fått ett hjärtstopp i sin mans bil, men han hade reagerat så fort så han stannade bilen och utförde HLR på mor, och hjärtat kom i gång. 

Hon hamnade å sjukhuset, och jag tog mig dit fort. Ser henne och inser att hon ej kommer vakna mer. Sedan under natten när jag kommit hem, får jag samtalet att mor har gått bort. 

Allt med hennes sjukdom gick så fort. Men i allt detta är jag glad att jag inte väntade längre på att träffa henne.

Glad för hon berättade vem min far är, så jag nu har kontakt med honom med...... Min gamla granne sedan barndoms tiden. Han visste ej vem jag var förens den dagen jag stod vid hans dörr. Men han visste att han hade en son, men var visste han inte. 

Jag är hans enda son. Finns så mycket man ville tacka mamma för men som jag inte hann få göra. 

Jag hoppas nu att det kommer forskas hårdare i denna sjukdom så det kan komma ett Vaccin/Botemedel mot denna otäcka sjukdom. Jag ser detta rätt ofta nu för tiden då jag jobbar med Trygghetslarm. Det är en aggresiv sjukdom för vissa. 

Tack för mitt ord.