Stoppa sköldkörtelskandalen

Gittan

/ #298

2015-04-21 11:25

Jag tillhör dem som inte har fått tillbaka tillräckligt med funktioner i min hjärna, jag är idag förtidspensionär och det har tagit väldigt lång tid att återkomma så pass att jag kan ta hand om mig och fungera bättre. Jag får även Liothyronin, då först började det hända saker! Men läkaren tror inte själv på att det hjälper mig utan tror att det är placeboeffekt! Efter väldigt många år att börja förstå igen, gör att jag vill ha mer hjälp men blir inte tagen på allvar och jag orkar inte hur mycket som helst. Det som gör mig ledsen är att bara för att det inte är forskats mer på området för att det inte finns kr till forskningen, gör inte att vi "bara" blir friska! Det ledsamma är att inte bli tagen på allvar av de läkare jag har träffat genom åren, det har blivit så att jag går inte till sjukvården för min tid är dyrbar för mig. Varför sitta och tjafsa med en person som har förutfattade meningar! Det j-a i alla mina sjukdoms år är att min son fick växa upp med en mamma som sov mer än honom! Vi var helt ensamma, det skyddsnät de flesta har med familj och vänner, de försvann när jag blev sjuk. Hade jag inte träffat en läkare som såg symtomen så hade jag inte levt idag, men det liv jag har haft, är inte heller att leva! Minst 15 år av denna tid, minns jag inte, och det att växa upp i är hemskt att tänka på för min son, jag gråter bara jag tänker på hur han har haft det. Effekten av det är att min son vill inte träffa människor. Jag är övertygad om att ingen människa vill leva ett sådant liv jag har haft, det tog många år innan någon läkare överhuvudtaget tog mig på allvar, jag har träffat läkare som har skrattat åt mig och velat remittera mig till psyket! Idag har jag ett intyg som säger att jag inte har schizofreni, manodepressivitet eller annan psykisk sjukdom! Det är så j-a sjukt vad en läkare kan säga när de inte vet vad de ska göra! Och jag kommer aldrig få en ursäkt av hur illa dessa har behandlat mig! Ni är inte Gud! Sluta tro det! Det finns så mycket mer att berätta men denna sida räcker inte till. Men förnedrad är bara förnamnet, av den behandling jag har fått bara för att personen inte vet mer, för att det inte finns mer forskning.

Jag insjuknade troligt vid 14 års ålder och är idag 52 år. Graviditeten av mitt enda barn var det som fick mig att bli ordentligt sjuk, jag levde mitt liv på golvet med honom för jag orkade inte bära honom!