Giftstopp Norrort - Nej till avfallseldat kraftvärmeverk i Täby

Inte imponerad

/ #137 Re: Re: Är denna investering verkligen den lönsammaste för Täbyborna?

2014-05-23 16:47

#131: - Re: Är denna investering verkligen den lönsammaste för Täbyborna?

Käre gäst, det är väl inte så att jag trampar på en öm tå här? Bockfot eller inte.. Frågan var ju huruvida alternativet har utretts ordentligt, jag uppfattade inget svar på sakfrågan.  Det luktar illa om detta.. Det tror jag många uppfattar.  Att bygga ett öppet nät låter som en utmärkt idé!!! Fjärrvärme är jättebra!  Nu är det så att det blir inte ett öppet nät bara för att man kallar det för öppet.. När man samtidigt ämnar bygga överkapacitet i produktionen så kommer ju ingen part att ha incitament att leverera.. Och om så vore fallet så blir ju Hagbyanläggningen än mer onödig.. Ja om inte detta räcker så avtalar man ju bort öppenheten i till att börja med 15år.  Ditt inlägg bekräftar till viss del det jag tycker mig uppleva att en drivkraft i detta är att se till att hålla Fortum borta, kosta vad det kosta vill.. Prestige?? Men som skattebetalare kräver jag att alla beslut fattas på goda grunder för täbybornas bästa, ni får helt enkelt lägga prestigen åt sidan, det bör vi alla göra i denna oerhört viktiga långsiktiga fråga.

För att bemöta din antydan (Bockfot) så, nej jag har ingen koppling till Fortum eller andra inblandade aktörer, jag är bara en helt vanlig täbybo som inte är imponerad av Kommunens/E.ON/Lunderberg Energi och andra aktörers sätt att försöka köra över oss kommuninnevånare utan saklig grund.

Självklart så skall alla relevanta alternativ undersökas ordentligt och inte minst redovisas öppet på ett sådant sätt att vi skattebetalare känner förtroende. Så är inte fallet.

En eloge dock till inblandade politikers mod att driva detta ett valår, kan nog vara sunt med nya friska namn i kommunfullmäktige nästa år, inget ont som inte har något gott med sig som det heter...