DISKRIMINERING AV SVENSKA FOLKET MÅSTE UPPHÖRA OMEDELBART

Gäst

/ #123

2014-01-31 10:59

Skriver på dels p.g.a. att jag är less på kriminaliteten som ffa de icke nordeuropeiska "nysvenskarna" står för - oavsett vad "media" säger om detta. (Brottslingarna när de i förekommande fall namnges, heter inte "Lars och Nils" utan "Muhammed och Abdulla etc".)
Jag har en skötsam anhörig som är brottsoffer, och ärendet lades ner för att "brott kan ej styrkas" trots att min anhörige hade både foton, läkarintyg och röntgenbilder! Helt återställd blir han aldrig.
Jag har f.ö. både jobbat och haft en nära anhörig på äldreboende. Jag har inget att anmärka på omhändertagandet/vården men reagerat på BILLIG och lättuggad (mjöl)mat.
(Men på fängelset fick den dömdes barn VÄLJA mat vid besök hos fadern där - och då blev det oxfilé - inte pannkaka/blodpudding. En f.d. grannes dotter hade jobbat på ett fängelse och berättade detta.)
Egenavgiften för sjukvård/tandvård/läkemedel har höjts ENORMT genom åren för oss helsvenska skattebetalare, medan "nysvenskarna" får betala en 50-lapp!
Hur kan t.ex. Tyskland ha (troligen fortfarande - har inte full koll de senaste åren) "fri" sjukvård och bättre skola trots lägre skatter? Jag har även jobbat inom skolan och träffat både svenska barn som gått i tysk skola och tyska barn som flyttat till Sverige. (En f.d. tysk femteklasselev som bott i Sverige bara ett drygt år skrev bättre uppsatser än sina helsvenska klasskamrater!) Hur kan det komma sig!
Var skattepengarna tar vägen kan -delvis- läsas i den ganska nyutkomna boken "356 sätt att slösa med dina skattepengar"