Stoppa sköldkörtelskandalen

Maria

/ #81

2013-11-22 12:00

Om läkarna får kunskap om våra symptom och våra diagnoser, slipper de håna oss och hitta på massa tokiga åtgärder och diagnoser, för att dölja sin okunskap för oss. Det tjänar ju både vi och läkarna på. De kränkningar jag varit med om gör ont och jag har blivit "rädd" för att gå till doktorn. Har aldrig haft sjukhusskräck tidigare. Detta är mycket allvarligt, för att inte tala om hur allvarligt det är med hur svårt sjuka vi blivit och kanske blir som följd av okunskap och ointresse. Jag fick diagnos Hypotyreos 2004 och arbetat fram till hösten 2010 då jag klappade ihop och blev sjukskriven. Jag fick diagnos Akut stressreaktion och den var tydligen akut i två år. Sedan september 2012 har jag själv envist sett till att man ändrat min diagnos till Hashimoto, men man ville hela detta året att jag skulle äta antidepressiva läkemedel. Jag har gjort depressionstest fyra gånger som alltid visat att jag inte är deprimerad, men eftersom jag gråter varje gång jag är hos dessa läkare (så klart att jag gör när de VILL BESTÄMMA vilken sjukdom jag har istället för att lyssna och iaktta mina symtom och mitt beteende, även om mina värden är "bra" som de alltid hänvisar till)så SKA jag ha den medicinen, hävdar de.Jag har lämnat dessa VC-läkare, F-kassan, vänner som inte förstår och även sagt upp min tjänst för att jag ska kunna få lugn och ro, hitta mig själv och få klarhet i hur sjuk jag är och vad jag behöver. Jag har en privat läkare nu som verkar lyssna på mig och kunna hjälpa mig, hoppas jag. Jag är fortfarande i princip lika sjuk som för ett år sedan och de två åren innan dess, men skillnaden är att jag inget jobb och inga pengar har och att jag nu har en bättre självkänsla och en läkare som kan och inte kränker mig det minsta, tvärt om. Jag har lidit så oerhört mycket och jag är riktigt förbannad på hur vårt vårdsystem fungerar. I mitt fall har det inte fungerat alls! Jag anser att jag fått psykiska men av läkarnas bemötande och "vård" och då gäller det såväl allmänläkarna på vårdcentralen, läkare och sköterska på en medicinmottagning som endokrinologer på två olika sjukhus. Skärpning!!! P.s Jag tog aldrig några antidepressiva tabletter eftersom de inte hjälper mot övervikt, värk i ben och fötter mm D.s