Hundrastgårdar Varberg
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Den dagen kommer snart hoppas jag :)...Sprid gärna detta vidare till dom som inte har dator. Jag ser gärna att fler engagerar sej i detta och tar tacksamt emot hjälp att sprida vårt budskap så flera skriver under. Det kan vara vänner som kommer på besök med hund eller som bara tycker att det bör finnas för hundarnas bästa. Jag tror också att många turister saknar hundrastgårdar till sina hundar. Vilken lycka för hundarna när de äntligen kan få springa lösa och leka med andra utan att riskera att skadas eller skada någon annan...... / L v H
Ett fel angående 5 vik
Lena
This comment has been removed by the author of the petition.
Facebook gruppen Hundrastgårdar Varberg
https://www.facebook.com/groups/312537342192395/
yes!
/Carlos
Re:
Hej Carlos!
Vilket år var det? Intressant då jag försöker få all information från kommunen ang Tidigare förfrågan om hundrastgårdar i varberg.
Mvh
Lena
Förstår inte?!
Jag har tre hundar som springer lösa varje dag, under kontroll. Däremot behöver inte hundar nödvändigtvis springa lösa eller träffa andra hundar. Det finns massor av sätt att aktivera och stimulera sin hund, ensam.
Svar till Lotta
Svar till Gäst
Hundrastgårdar...
Re: Svar till Gäst
Nu är det ju lite fler än ett par hundra hundägare som vill få detta igenom Lotta...
Har inte exakta sifrorna nu men det är en bra bit över 500 personer som skrivit under för detta.
Koppeltvång riskerar att skapa olyckliga, stressade, frustrerade och aggressiva hundar.
En hund är ett flockdjur och behöver umgås med andra hundar på ett naturligt sätt.
Hundar som ständigt tvingas gå i koppel får inte den motion dem behöver, dem lär sig inte umgås med andra hundar och vi hundägare får ingen möjlighet att lära hunden lyda kommandon på avstånd.
Hundrastgårdar i Varberg är ett måste tycker jag
Re: Förstår inte?!
Vi som har hundar får inte släppa dem lösa på de platser som du föreslår. Det är KOPPELTVÅNG! Jag förstår att du inte är så intresserad av några hundrastgårdar eller att låta dina hundar leka med andra hundar, du har ju redan en flock.
En hundrastgård ser även till att hunden får det sociala genom att leka med andra hundar och att de inte rusar iväg ut på en gata/väg och förorsakar olyckor under ex, träning på inkallning mm. Sen är det väldigt många som inte tycker om lösspringande hundar Just där du föreslår Även om du har kontroll på dina hundar.
| This discussion has been closed. |