Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
Fyrverkeri är trevligt!
Det finns åldersgräns för fyrverkerier. Skärpa regler och hårdare straff för missbruk av fyrverkerier kan jag hålla med om är nödvändigt men tycker inte man ska förbjuda det.
Djurens rädsla kan enkelt tränas bort. Min hund vart livrädd som valp, nu lyfter han inte ens på huvudet när det smäller. Så det är ett dåligt argument till att förbjuda det
Re: Re: Re:
Min hund, bland annat. Livrädd som valp, helt orädd nu.
Det finns jätte många hjälpmedel och tips om hur det ska göras. Eftersom att du inte verkar vara speciellt erfaren förslår jag google.
Re:
Re: Ämne
#746: Välj ett smeknamn - Ämne
Man måste börja någonstans, och det är av naturen ett mänskligt beteende att börja i sin närmaste miljö. Har jag rätt? ja, jag tänkte väl det.
Re:
Ska man förbjuda allt som missbrukas? Köksknivar kanske?
Det var någon idiot som gjorde det men du behöver inte dra allt över en kam för det.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re: Fyrverkeri är trevligt!
#778: [email protected] för svar - Fyrverkeri är trevligt!
I denna petition står- märk väl- inget om att förbjuda fyrverkerier. Och att tro att folk är emot julpynt för att de inte vill smutsa ned naturen, skrämma folk och fä och andra oskyldiga med fyrverkerier är det mest idiotiska jag hört på ett bra tag.
Kul att det gått bra med valpen, tyvärr är det ett flertal andra hundar som verkligen blivit skrämda av fyrverkerier som aldig blir bra. Det är naturligt för en valp att bli rädd för höga ljud av fyrverkerikaraktär, men en helt annan sak att avhjälpa en redan skrämd individ.
FÖRSTÅ SKILLNADEN!
nnehhhe
om man är klok som jag hoppa dom flesta är tänker man på det dåliga till ex.m att barn kan få lätt tag på fyrverkerierna och då kan det hände mycket som att dom sätter en smällare i en hunds mun så att hunden får allvarliga skader vilket hände i usa.
så varför inte bra låta komunen få göra fyrverkeriet så får man gå och se på det.
allt borde förbjudas.
fyfan !!
Re:
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |
Re:
#764: -
Jag hoppas att föräldrar, lärare och andra vuxna uppfostrar vissa ungar ordentligt snart. En sådan förändring skulle nog alla vilja se.