Fyrverkeriuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Fyrverkeriuppror.


Gäst

#751

2012-01-03 01:53

Döda ungjävlarna som gjorde såhär med hunden.

Gäst

#752

2012-01-03 01:53

Helt sanslöst! Hur kan man ens komma på att göra
En såhär vansinnig och omänsklig sak. Fyrverkerier är bara negativt. Barn
Och människor över huvud taget skadar sig och DÖR vare år. De är
Väl inte meningen att folk ska spränga sig själva. Kräv licenser på skoten
Och låt varje kommun skaffa tillstånd smälla dom åt sin kommun och sluta sälj det i butiker.

Gäst

#753 Re: Ämne

2012-01-03 01:54

#746: Välj ett smeknamn - Ämne

skillnaden är att vi smäller av nyårsraketer i tusentals på en och samma stund. hade folk kört ihjäl varandra eller mördat varandra med kökskniv i tusenfalt på 2 minuter hade nog folk reagerat också. sen att jämnföra nyårsraketer som vi kan leva utan med ett människoliv? är du psykopat eller?

har du fattat något eller? visst att det är synd på naturen, men i slutänden är människan det svagaste djuret och vi kommer att dö först. nu tänker vi på djuren och deras hörsel + psyke. samt att ett par idioter sprängde av en hunds huvud. tänk till förfan innan du öppnar käften.


Gäst

#754 Det viktigaste av allt som jag tycker borde stå som överskrift till petitionen

2012-01-03 01:55

- miljön.

Vi måste börja ändra vår inställning till miljön. Och den kan t ex börja vid att man gör större restriktioner kring fyrverkerier. Men det är också otroligt viktigt att man börjar påverka det svenska folket till att vara mer miljötänkande. För om man inte har moralen i sig att inse att fyrverkerier skadar var miljö så mycket, så är det heller inte lönt att förbjuda fyrverkerierna. För då kommer det att bli som i Danmark där folk gör sina raketer hemma istället.

Vi måste börja ändra på folkets inställning gentemot miljön - det är där vi borde sätta in mest kraft.

Gäst

#755

2012-01-03 01:56

detta är vansinne ! en helt utmärkt anledning till att förbjuda ALLT som har med fyrverkerier att göra och inse att det inte hjälper att sätta en ålders gräns för precis som allt annat så finns det dom föräldrar som inte set detta dom nå allvarligt och låter sina barn LEKA med skiten ändå plus att de finns dom som tycker att det är okej att köpa ut till minderåriga ..
så tänk inte ens tanken !
FÖRBJUD SKITEN

Gäst

#756

2012-01-03 01:58

Fy för dom skulle inte få lov att göra så. Det är en skam

Gäst

#757

2012-01-03 02:00

FY****Nu mår ja verkligen illa,nä stoppa försäljningen och ja blir förbannad även att det är barn, det är ingen ursäkt att det är barn, man gör inte så.


Gäst

#758

2012-01-03 02:01

Under en kontrollerad fyrverkeridisplay
är det helt okidoki,
men random försäljning till privatpersoner borde totalförbjudas.

Gäst

#759

2012-01-03 02:02

Äntligen! Det var på tiden! Hoppas att det hjälper bara!

Gäst

#760

2012-01-03 02:04

tycker d e för jävligt stackas djur.skulle kunna tänka mej o sätta en riktig nyårs raket i dessa ungdommars mun istället va e d för sjuka människor vi lever bland.hoppas vi får rätsida på dessa problem /jimmy sjöberg

Gäst

#761

2012-01-03 02:05

De e helt sjuk att småungar springer och smäller, både före och efter nyår.Har dom inga föräldrar?...för de e i grund och botten lika mycket deras fel. Har dom noll koll på sina barn? Vem köper till dom? Föräldrarna?

Gäst

#762

2012-01-03 02:06

Visst är det fint med fyverkerier men i en måttlig mängd.
Tycker som någon sagt innan att fyverkerierna inte ska vara tillåtet för privatpersoner.
Och att smällare bara kan försvinna. Märker inte myndigheterna att folk inte kan ta ansvar och behandlar smällare och fyverkerier som leksaker?
Jag har 2 hundar och visst är dem inte rädda för alla ljud men JAG blir nästan döv av allt skällande. Och man kan ju inte kontrollera det och när det smäller redan på dagen hur ska man då förbereda sig för skällandet?
Sen under själva tolvslaget så var det såklart idioter som smällde raketerna utan att avfyra dem upp i himlen så de smällde på marken. Förvånad att ingen (som jag vet) skadade sig!
Och den där bilden på hunden som ungarna sprängde en smällare i munnen på är ju bara HEMSK! J*vla idiotungar! Jag skulle skämmas som deras föräldrar! Stackars djur!

Gäst

#763

2012-01-03 02:06

Jag hoppas verkligen vi kan få ett stopp på detta farliga "Nöje". Förra nyår råkade en full kille som jag firade nyår med rikta en raket fel så att det gick 5 cm ifrån hans flickvän och smällde i snövallen precis bakom henne. Att det inte gick helt fruktansvärt illa var bara ren tur. Vi kan nöja oss med de fyverkerier som staden skjuter upp då det i alla fall är kontrollerat.

Gäst

#764

2012-01-03 02:09

HOPPAS DET BLIR EN ÄNDRING SNART HOPPAS VERKLIGEN DETTA STAKARS HUND ..

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2012-01-03 02:10



Gäst

#766

2012-01-03 02:10

barn kan skada sig alla kan skada sig

Gäst

#767

2012-01-03 02:11

Uforståelig at noen kan gjøre noe så groteskt mot et hjelpesløs dyr ;((( Hva skjer med disse menneskene får de sinn straff???

Gäst

#768

2012-01-03 02:12

Det är fruktansvärt vad dessa fyverkerier kan ställa till med om det inte sker under kontrollerande tillställningar.

Gäst

#769

2012-01-03 02:12

Fyfan för raketer. Jag och mamma höll på att få ganska många på mig när en raket ramlade och sköt av(en sån som skjuter många samtidigt). Gick inte ut på mer än ett dygn för jag var så rädd. Jag är livrädd för raketer redan innan!

Gäst

#770

2012-01-03 02:12

Ja hoppas verkligen dom förbjuder raketer o smällare...Stackars hund...

Gäst

#771 Re:

2012-01-03 02:13

#23: -

Man tränar enkelt bort en hunds rädsla


Gäst

#772

2012-01-03 02:13

ta bort dom jävla fyvärkerierna!

Gäst

#773

2012-01-03 02:14

Jag har själv en hund som är mycket rädd under nyår, och så är det alltid om man har hund. Men just gällande all skada så hjälper det ju inte riktigt att bara förbjuda det, det behövs helt enkelt bättre uppfostran också. Nej fyfan, tycker detta ska spridas till alla. Speciellt till små barn, för de tar åt sig mest.
Abdi

#774

2012-01-03 02:14

idiotisk
Veronica

#775 Re: Kultur

2012-01-03 02:15

#722: Derp - Kultur

Jag håller inte alls med dig vad gäller detta. Jag tycker inte gemene man borde få handha pyroteknik. Det är ju tydligt att detta påverkar fler än den som skjuter upp raketen. Pyrotekniken blir mer och mer avancerad med åren och när det kommer till att blanda alkohol och pyroteknik så säger varje cell i kroppen- NEJ!

Folk som är alkoholpåverkade gör dumma saker. Punkt. Alkohol-nyårsafton är tyvärr en blandning som är vanlig och lägg där till raketer. Sedan har vi alla raketer som blir över och som ska "provskjutas" innan. Det är inte okej!

Din liknelse med larm finner jag tagen från ingenstans. Detta är en ren j*vla underhållning för I-landsmänniskor som skadar djur, människor och dessutom naturen. Något som är allmänt "okej". En ensam kriminell kan man inte värja sig emot och det är heller inte lagligt att överfalla folk.