Helikopterupproret

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Helikopterupproret.

Ironi

#51

2014-05-30 20:09

Jag är så trött på den där helikoptern och människor. Ibland när jag ska gå ner till mitt konditori så är det folk före mig i kön. Tunnelbanan ska vi inte prata om, där är det också en massa äckliga människor som bara är i vägen. Kan jag inte bara få vara själv i stan.

En gång blev min cykel stulen samtidigt som helikoptern hovrade över min takvåning på Strandvägen. Hur mycket nytta gör den där odågan egentligen?

Nä, nu kryper jag tillbaka till min värld där jag slipper leva med andra.
Fridfull

#52 Helt rätt

2014-05-31 08:56

Jag vill i alla fall inte bli räddad av ngn ambulanshelikopter. Jag vill dö en långsam död!

Gäst

#53

2014-05-31 11:04

Nu får det räcka. Jag vill kunna njuta av min balkong sommartid. Tack.

Gäst

#54

2014-05-31 12:47

Jävla oväsen hela helgerna....
Polisen tycker det nog är kul att åka helikopter på skattebetalarnas och boendes bekostnad. Det måste finnas billigare effektiva sätt.

Gäst

#55

2014-06-01 11:42

Det är konstigt att denna terror av lågt hovrande helikoptrar anses vara nödvändigt under sommaren. Är terroristerna sedan på vintersemester? Det är som att befinna sig i en krigszon. Detta är ett helvete för oss boende i stan och kommer att få turister att inte vilja återvända för fler besök-.Stoppa terrorn omgående!

Gäst

#56

2014-06-01 14:29

Jag gör en ytterliggare kommentar efter att ha läst en del andra inlägg. Det är väl ingen som har motsatt sig ambulansflyg vid transport av sjuka eller skadade eller viss trafikövervakning? Förra sommaren så befann sig dag in och dag ut en helikopter ovanför och omkring Kungsträdgården med omnejd i mer än 2 timmar i streck utan att det var något speciellt arrangemang eller incidenter. Att legitemera detta med att de boende i innerstan är priviligerade i alla fall och om det inte passar så kan de flytta därifrån har väl inte med sakfrågan att göra? Besökare både från landsort och andra länder uppfattar väl det inte som varken trivsamt eller avkopplande och de skall väl inte heller behöva överröstas av en helikopter under sina semesterbesök. Om de som tycker att lågt hovrande helikoptrar som ej är under utryckning i timtal skall befinna sig över stockholms innerstad så kan man väl de i så ifall om man nu skall hålla sig på sandlådenivå flytta till en krigszon i t.ex Irak

Gäst

#57

2014-06-01 19:59

Jävla idioter, har ni inget ordentligt att gnälla över kan ni hålla käften. Jävla surdegshipsters.

Gäst

#58

2014-06-01 20:16

helikoptrar över Gamla stan har jag upplevt som ett krigsutbrott, detta vid varje officiellt statsbesök och liknande manövrar!
Södermalms Familj.

#59

2014-06-02 10:04

Håller fullständigt med inlägg 18/ Jacob! När jag läste detta trodde jag det var ett SKÄMT!
Jag Säger FLYTTA!!! Ut UR STAN! Bosätt er på landet! Vad Gnäller ni Över!?
Själv bor jag på Södermalm, exakt vid Maria Magdalena, Vi Älskar Stadens Sus och Dus och allt ljud, känner även trygghet i att Polisen osv håller ordning från luften oxå vid stora evenemang, som det var den 17/5 i Kungsträdgården.
raketgeväret Gustav

#60 slentrian och förlegad praxis

2014-06-13 05:51

Oj Israels talman är på besök? Upp med helikopter i några timmar.. Kommentarer om att flytta undanbedes också. De som menar detta kan skriva ut sin adress så ska jag okynnesköra med motorsågen vid lite slumpvis valda tillfällen.. Idioter

Gäst

#61 högst upp i huset

2014-06-13 09:15

Japp! De är här nu igen och hovrar, som för kungens kortege, stockholm maraton, israels talman.. undrar vad det handlar om nu alldeles utanför mitt fönster. Men jag kanske ska flytta till skogen? och till de som tycker det är löjligt att klaga över buller undrar jag om det möjligen finns mat och jobb där ni bor.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-06-13 09:16


"Den tickande bomben"

#63 Hovrande helikopter

2017-08-05 13:01

De som tycker att detta är gnäll kan dra dit pepparn växer. Utsätts man inte för detta oljud dagar och nätter igenom har man ingen rätt att uttala sig i frågan.

Hur går det med det här upproret egentligen?

Man kan ju tro att politikerna skiter i oss. Jag ska också börja skita i min chef som betalar min lön. Det är ju så politikerna gör och de verkar ju komma undan med det under hejarop och klappar i ryggen.